Ook mis bij vier andere hogescholen

Eerder werd al bekend dat er bij vier opleidingen van de hogeschool Inholland de regels niet werden nageleefd. Nu blijkt dat het ook mis is bij de opleidingen journalistiek van Windesheim, werktuigbouwkunde bij de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen (HAN), communicatie & media van de Hanze hogeschool en communicatie van de hogeschool Leiden.

Rapport

Dat blijkt uit het rapport ‘Alternatieve afstudeertrajecten en de bewaking van het eindniveau in het hoger onderwijs’, dat de Inspectie van het Onderwijs vanmiddag openbaar heeft gemaakt.

Omdat er zo veel twijfels bestaan over de wijze waarop bij deze opleidingen diploma’s zijn verstrekt, gaat nu inhoudelijk gekeken worden naar het werk dat door studenten is geleverd. Als dat onder de maat is, krijgen de instellingen een boete en dreigt sluiting voor de opleidingen. [AR]

Zie ook het eerder verschenen artikel:

Vier opleidingen Inholland onder hbo-niveau 28-04-2011