Studenten Enquete gaat voor eindsprint

Studenten van Avans en andere scholingsinstituten hebben tot vannacht de kans om hun mening te geven over hun opleiding. De resultaten van de enquête worden gebruikt op de website van studiekeuze123 . Hier kan de aanstormende student opleidingen met elkaar vergelijken en zien op welke punten opleidingen wel goed en niet goed scoren. De uitslag is ook voor de deelnemende opleidingen een handig hulpmiddel om het onderwijs te verbeteren.

Lage opkomst

Vorig jaar bleek Avans dankzij het enthousiasme en de positieve beoordelingen van haar studenten de beste hogeschool van Nederland. Toen vulde meer dan 42 procent van de studenten de enquête in. Dit jaar is de opkomst tot nu toe slechts een ruime 37 procent. Dat is nog niet zo slecht als de landelijke respons. Die is gemiddeld 8 procent lager dan vorig jaar.

Zowel landelijk als op Avans zijn het vooral de deeltijd en duale opleidingen waar de reacties op de Nationale Studenten Enquête laag zijn. Studiekeuze123 zal de studenten vandaag door middel van een mailing voor een laatste keer over proberen te halen de enquête in te vullen.

Je kunt de enquête nog invullen tot 24.00 uur. Studenten die aan de landelijke enquête meedoen maken kans op een iPad of één van de driehonderd bol.com cadeaubonnen. Een aantal Avansacademies verloot zelf ook verschillende prijzen. [IB]

Zie ook het eerder verschenen artikel:

Prijzenslag bij Avans 02-03-2011