Battle of the Bands: volle bak in Breda

De KMA band heeft de eer om de Punt/HBO Intro Battle of the Bands Breda af te trappen en doet dat met verve. Sterker, het swingt de pan uit. De jury, bestaande uit onder andere LIC-medewerker en medeorganisator van Breda Jazz Bart Wouters, oordeelt dat de band goed op elkaar ingespeeld is. Maar bij de keuze van de nummers zou de band de doelgroep van het HBO Intro Festival beter voor ogen mogen hebben.

De leden van coverband SOC zijn net een stelletje oude rotten in het vak. Frontvrouw en Avansstudent Ilonka weet de gehele zaal goed mee te krijgen en ook de overige bandleden springen meerdere malen bijna een gat in het dak van de Mezz. De stevige rockcovers worden goed gebracht. De jury heeft achteraf als enige punt van kritiek dat de band best ook eens aan eigen materiaal mag gaan denken.

Eigen werk genoeg bij Roadbank, de band rondom Avansstudent Tim Prudon. Iemand in het publiek maakte de vergelijking met Moke, maar ook Iggy Pop. Niet de minste namen. De band straalt zelfvertrouwen uit en durft het zelfs aan een instrumentaal nummer te spelen. De jury was ook lovend over de band, maar er zou iets meer interactie met het publiek mogen zijn. Hier zou juist een goede cover nog op zijn plaats zijn om het feest compleet te maken.

Er zijn opvallend veel Tilburgse studenten aanwezig in de Mezz, allemaal supporters van Stout; de band die bestaat uit leden van de Tilburgse studentenvereniging Totus. Stout durft het aan om eigen bewerkingen te spelen van acts als The Cranberries, Adele en Jimmy Eat World. De hitte in de zaal wordt alleen maar erger als Stout de eerste Battle of the Bands besluit met een goede cover van The Kings Of Leon. De jury is erg positief over de coverkeuze van Stout, maar de band mag nog iets meer op elkaar ingespeeld raken.

Uiteindelijk zijn Roadbank en SOC door naar de volgende ronde. Het is nu aan lezers van Punt om in de poll te stemmen welke band zij straks willen zien op het HBO Intro Festival in Breda op 15 september. [AR]

Op 31 mei volgt de eerste Battle of the DJ’s in Miller Time, Breda. Op 15 juni is de Battle of the Bands Den Bosch. Meer daarover lees je in Punt10 die nu overal in de bakken ligt. We zijn nu druk bezig met het monteren van de videobeelden van afgelopen week, dus kom regelmatig terug voor meer informatie over de Battle of the Bands Breda.

Bekijk alle foto’s die Britt Ossel heeft gemaakt op de Facebook-pagina van Punt.