Bossche verbouwing bereikt hoogtepunt

Studenten, medewerkers, bouwers en omwonenden kunnen tussen 15.00 en 17.00 uur voor een hapje en een drankje terecht in het Grand Café van Avans in Den Bosch. Aan studenten worden die dag vanaf 10.30 uur ijsjes uitgedeeld.

Oplevering

De vernieuwde Techniekhal en het gebouw van de Akademie voor Kunst en Vormgeving|St. Joost worden in september opgeleverd. De oplevering van de uitbreiding aan de achterzijde van het Avansgebouw staat voor oktober en november van dit jaar gepland. De officiële opening is op 15 maart 2012.

Het gebouw van AKV|St. Joost krijgt nieuwe dakbedekking en wordt vooral bouwtechnisch verbeterd. De luchtbehandeling wordt verbeterd, maar ook de vloer van het atelier, de toiletten en de brandbeveiliging komen aan bod.

Extra werkplekken

De indeling van de Techniekhal in het hoofdgebouw verandert ingrijpend. Veel ruimtes verdwijnen en daar komt een groot centraal open leercentrum met extra werkplekken voor terug. Ook hier staan verbetering van licht, lucht, geluid en vloeren op het programma, plus nieuwe data-aansluitingen en nieuw meubilair. [MG]

Lees ook de eerder verschenen artikelen:

Verbouwing T-Hal kost tijdelijk werkplekken 09-06-2011
AKV-gebouw Den Bosch half juni dicht 28-03-2011