Bossche AKV’ers tonen veelzijdigheid

Net als op de eindexamenexpositie van St. Joost in Breda zijn ook in loodsen van De Boo in Den Bosch genoeg aansprekende kunstwerken te vinden. De een misschien wat obscuurder dan een ander, maar iedere kunstliefhebber zal met dit afstudeerwerk zijn hart op kunnen halen.

Zo brengt Eefje van Boxtel met haar illustraties de roemruchte burgeroorlog in Joegoslavië op kunstzinnige wijze in beeld. De enorme muurschildering met de inmiddels opgepakte oorlogsmisdadigers Ratko Mladić, Radovan Karadžić en Slobodan Milošević trekt volop de aandacht.

Noortje Oudshoorn ontwierp een aantal billboards voor de stichting Wakker Dier. De billboards met slogans als “Zonder is gezonder” en “Pigs just wanna have fun” vormen een protest tegen de vleesindustrie.

Iris van Blijderveen is de creator van het personage Reinaart de Vos. In haar ontwerpen laat ze dit roofdier samen met zijn vriend Grimbeert avonturen beleven in het bos.

De meest opvallende constructie op de expo is wellicht die van Tim Hoefnagels. Als nietsvermoedende bezoeker van de expo wordt je geconfronteerd met een enorme houten stellage. Daarin draaien vinnen rond terwijl mechanische geluiden klinken. Eerder werkte Tim ook al met hout in het Leerling/meester project van het Kunstpodium T in Tilburg.

De eindexamenexpositie is nog tot en met vandaag te zien in De Boo, aan de Oude Engelenseweg 9 in Den Bosch. In Breda is de expositie alleen nog vandaag te zien in het gebouw aan de Beukenlaan. [MG]

Bekijk de foto's van de eindexpositie op Facebook!

Lees ook het eerder verschenen artikel:

St. Joost bewijst ongelijk Halbe Zijlstra 06-07-2011