Recordaantal deelnemers TIK-week

De stijging wordt onder meer veroorzaakt door een samenvoeging van de introductieweek voor internationale studenten en de TIK-week, weet Univers. Samen met Nederlandse studenten beginnen ze nu aan hun verkenningstocht door Tilburg. Ook zijn de data van de introductieweken van Fontys en Avans aangepast op die van de TIK-week zodat alle hbo-studenten mee kunnen doen met de algemene introductie.

Geen kroegentocht

Het TIK-programma is dit jaar flink op de schop gegaan. Het eindfeest en de traditionele kroegentocht zijn verdwenen. De InformaTIK (TIK-markt) waarbij verenigingen, politieke partijen, non-profit organisaties en andere bedrijven zich presenteren aan de nieuwe studenten, is verplaatst van de campustuin naar de binnenstad. Tussen de 120 en 140 kraampjes staan verspreid door het centrum.

Nieuw zijn de podia op het Willemsplein, het Koningsplein en Stadhuisplein. Op het Koningspleinpodium kunnen de verenigingen, aangesloten bij de Stichting Overleg Tilburgse Studentenverenigingen (SOTS), en de daarmee samenwerkende kroegen zich presenteren. Op de andere podia is plek voor jong talent, zoals bandjes, straatartiesten en dansacts.

Woedende horeca

Overigens organiseert de Tilburgse horeca een eigen kroegentocht uit woede over het verdwijnen van de kroegentocht uit het officiële TIK-programma. Op welke dag ze dat doen, houden ze angstvallig geheim, uit angst dat de universiteit hun initiatief dwarsboomt.

De TIK-week vindt plaats van maandag 22 augustus tot vrijdag 26 augustus 2011. [AR]

Zie ook de eerder verschenen artikelen:

TIK-week wil af van zuipimago 09-12-2010

Snoekduiken op TIK-week 19-08-2010