Trappen Avans weer veilig

Het gaat om de centrale trappen in de hoofdgebouwen van Den Bosch (Onderwijsboulevard), Breda (Hogeschoollaan) en Tilburg (Professor Cobbenhagenlaan). De treden van die trappen hadden voorheen dunne, metalen, bijna onzichtbare randjes, waarachter traplopende studenten en medewerkers makkelijk konden blijven haken. Die randjes zijn nu bedekt met een bredere, platte strip, die bovendien duidelijk zichtbaar is.

Waarschuwingsbordjes

Sinds halverwege vorig studiejaar hingen er bij de gevaarlijke trappen waarschuwingsbordjes voor valgevaar. De reden om dit te doen was een incident waarbij een Avansmedewerker in Breda van de trap was gevallen. De Arbeidsinspectie stelde daarna vast dat de randjes struikelgevaar opleverden. De waarschuwingsbordjes zijn nu overal weggehaald.

Maar zeker voor nieuwe studenten geldt: let op! Traplopen met een stapel boeken in je armen, die je het zicht ontneemt of waardoor je de leuning niet kunt vasthouden, dat blijft vragen om moeilijkheden… [LJ]

Zie ook het eerder verschenen artikel:

Traplopers opgepast! 07-12-2010