C-lob: Werkplekken met geweldig uitzicht

Afzetlint

Er is afzetlint over de breedte van de C-gang gespannen en Marja Kamsma, lid van het College van Bestuur, krijgt een schaar in haar handen geduwd. Aan haar de eer om de opening te verzorgen. Natuurlijk wordt het geheel ook van een culinaire tintje voorzien: de Bossche bollen zijn ouderwets van de partij.

Het praatje en de hapjes zijn leuk en aardig, maar het draait deze ochtend natuurlijk om de aanbouw. En het mag gezegd worden: die is spectaculair. De glazen gevel biedt een verbluffend uitzicht op de treurwilgen van het Westerpark. Ook de gangen en lokalen in de aanbouw ogen fris en fruitig. Wanneer de deuren naar het oude gedeelte worden geopend, valt pas op hoe donker en bedompt de rest van het eigenlijk is.

Hou het schoon!

Het project zorgde volgens Kamsma voor weinig kopzorgen: ‘Ik heb tijdens de verbouwingen geen slapeloze nacht gehad. Dit project is binnen het budget gebleven en op tijd afgeleverd. En dat is lang niet altijd het geval in de bouwwereld’, knipoogt Kamsma. Toch wil ze iedereen iets meegegeven: ‘Hou het schoon! Er is gigantisch veel geld geïnvesteerd in meubilair. Het zou zonde zijn als dit over een tijdje niet meer mooi is.’

Want mooi is het zeker. Naast het verbluffende uitzicht en de architectonische hoogstandjes is er ook veel aandacht besteed aan de inrichting. Iedere verdieping heeft naast standaard stoelen haar eigen karakteristieke meubels. Op de eerste verdieping staan rode banken, de tweede herbergt witte picknicktafels en op de bovenste etage is gekozen voor luxe, ronde tafels.

Lekkere stoelen

Op de begane grond hebben de eerste studenten ondertussen een tafel opgeëist. ‘De stoelen zitten ontzettend lekker en je hebt een mooi uitzicht. Volgens mij weten veel studenten niet dat de aanbouw al geopend is. Er zijn nog heel veel werkplekken vrij. Dus ik denk dat we hier de komende week nog wel vaker zitten’, knikken drie Bouwkundestudenten tevreden.

Maar ook het enthousiasme bij de medewerkers is groot. ‘Ik denk dat er hier straks amper studenten komen, omdat het helemaal vol zit met medewerkers’, grapt een van hen. Voor Kamsma reden om iets recht te zetten: ‘Deze aanbouw is niet alleen voor studenten, maar voor ons allemaal. Dus als je ooit een werkplek zoekt met een geweldig uitzicht dan weet je waar je terecht kunt.’ [CT]

Zie ook de eerste verschenen artikelen:

Spektakel bij start Bossche bouw 01-12-2010

Vijf miljoen voor extra vleugel Den Bosch 31-05-2010