Fietsen niet voor de ingang stallen!

Studenten zouden hun fiets het liefst meenemen naar de collegezalen, zo leek het vorig studiejaar. Pal voor de ingang groeide de hoeveelheid geparkeerde fietsen en scooters elke dag opnieuw. Waardoor een onveilige situatie ontstond. ‘Als er brand is, kunnen de duizenden studenten en medewerkers  die op deze locatie zitten nooit op tijd het gebouw uit’, zegt hoofdconciërge Peter de Faber. Vandaar dat Avans maatregelen genomen heeft.

Afgezet stuk

Vanaf vandaag staan er elke ochtend twee beveiligers bij de hoofdingang die fietsers erop wijzen dat fietsen binnen het met linten afgezette stuk geplaatst moeten worden. ‘Vooralsnog staan ze er alleen deze week en dan kijken we volgende week of studenten hun fiets op de juiste plek zetten’, licht De Faber toe.

Na de herfstvakantie komt er een nieuwe fietsenstalling op de Hogeschoollaan voor ongeveer 1.200 fietsen. [HS, AR]

Zie ook het eerder verschenen artikel:

Rekken leeg, fietsen voor de deur 23-03-2010