Gratis parkeren bij Bredase sporthal

De laatste weken kwamen er bij de gemeente en bij Avans veel klachten binnen. Zo zorgen studenten voor parkeeroverlast bij het Amphia Ziekenhuis, het naastgelegen Verbeteninstituut en  in de wijken rondom Avans. De Diensteenheid ICT en Facilitaire Dienst (DIF) zocht samen met de gemeente ondertussen hardnekkig naar een oplossing.

Zeventig auto’s

Studenten kunnen voortaan hun bolide kwijt naast de sporthal de Scharen aan de Topaasstraat. Oorspronkelijk was deze parkeerplaats, die plaats biedt aan ongeveer zeventig auto’s, bestemd voor bezoekers van de sporthal. De gemeente heeft hier met ingang van gisteren echter een openbare parkeerplaats van gemaakt.

‘Het lost het probleem niet op’, geeft John Theeuwes van DIF toe. ‘Maar het zorgt wel voor enige verlichting van het parkeerprobleem. Ondertussen blijven we samen met de gemeente zoeken naar andere mogelijkheden.’ [CT]

Zie ook het eerder verschenen artikel:

Niet parkeren bij Eerste Hulp Breda 23-09-2011

Buurt klaagt over parkeeroverlast Avans 01-09-2011