HBO Intro Festival gewoon in Breda

Dennis van Kinderen, een van de organisatoren van de HBO Intro Festivals in Breda en Den Bosch, heeft deze week gesproken met gemeente Breda. Onder andere het artikel in BN DeStem stond op de agenda.

Extra profileringskans

‘Wat is er nu werkelijk aan de hand? De hogescholen van Breda hebben diverse introductiekampen. Bij bijvoorbeeld NHTV vindt een grote introductie van ongeveer duizend personen plaats over de grens in Poppel, maar ook Avans heeft bijvoorbeeld introducties in de Biesbosch. Gemeente Breda ziet juist de introductiekampen als extra profileringskans voor Breda als studentenstad’, legt Van Kinderen uit.

De gemeente onderzoekt dus niet of de huidige evenementen moeten plaatsvinden buiten de stad, maar of student gerelateerde evenementen juist niet ook binnen de gemeentegrenzen gehouden kunnen worden.  ‘Bijvoorbeeld op het JEKA terrein achter het hoofdgebouw van Avans in Breda’, zegt Van Kinderen.

Voor de tienduizenden studenten is dus ook in september 2012 weer plaats op de Grote Markt, de Havermarkt en het Kerkplein. [AR]

Zie ook het eerder verschenen artikel:

HBO Intro Festival weg uit Breda? 9-12-2011