Ruim 700 euro in anderhalf uur

Pim-pam-pet

Voor slechts 1 euro konden studenten en medewerkers in collegezaal C006 een Oud-Hollands spelletje spelen, zoals sjoelen of pim-pam-pet, en voor 5 euro is er een glitterende kerstmuts te koop. Het nagels lakken is populair: voor een schamele 2 euro laten diverse dames hun handen helemaal ‘kerstklaar’ maken door een nagelstyliste.

Sommige aanwezigen scoren nog last minute een kerstcadeautje door zelf sieraden te rijgen, ook voor 1 euro. Op een groot scherm tegen de muur zijn de gebeurtenissen in en rond het Glazen Huis in Leiden live te volgen. ASH heeft zijn eigen dj: docent Maurice Kuiper draait voor 1 euro een aangevraagd plaatje. En ook de ‘koek-en-zopie’ mag natuurlijk niet ontbreken.

Meer dan vorig jaar

Bij de ingang van het gebouw aan de Onderwijsboulevard staan ASH-studenten met collectebussen van Serious Request. ‘We streven ernaar om ieder geval over de 535 euro van vorig jaar te komen’, vertelt ASH-docent Miriam Kersten van het organisatiecomité. En dat lukt: na anderhalf uur telt de organisatie 710 euro.

Drijvende kracht achter het ASH-initiatief is derdejaarsstudent Culturele en Maatschappelijke Vorming (CMV) Anouk Coppens. Zij loopt momenteel stage bij het Rode Kruis en is dus betrokken geweest bij de hele Serious Request-actie. Morgen werkt ze de hele dag in het callcenter bij het Glazen Huis in Leiden, waar mensen naar toe kunnen bellen om liedjes aan te vragen. ‘Haar inzet is geweldig’, zegt docent Kersten, tevens Anouks stagebegeleider. ‘Dit past helemaal bij ASH.’

Leiden

De 3FM-dj’s zitten nog tot en met zaterdagavond (kerstavond) in het Glazen Huis. Om 21.00 uur stipt wordt de deur weer van het slot gehaald en mogen Coen, Timur en Gerard eruit. Vanaf 16.00 uur begint echter al een grote eindshow op de Lammermarkt in Leiden, met optredens van onder andere Guus Meeuwis, Racoon en Armin van Buuren. Op televisie is de eindshow live te volgen, vanaf 19.50 uur op Nederland 3. [LJ]

Meer foto's op de Facebook- pagina van Punt!

Zie ook het eerder verschenen artikel:

Schapen verdienen geld voor 3FM 22-12-2011