IV-studenten ingezet tijdens Cultuurnacht

De studenten, onder begeleiding van docenten en trainers, helpen bij de toegangscontrole op de diverse locaties van de Cultuurnacht. Ook zullen ze optreden in het geval van veiligheidsincidenten. De studenten zijn hiervoor de afgelopen maanden getraind.

Brandveiligheid en ontruimingsplan

Naast het bijwonen van een gastcolllege ‘Veiligheid Cultuurnacht 2012’ hebben de studenten ook een Safety en Security-Check uitgevoerd op de locatie waar ze vanavond staan. Op deze locaties, zoals Chasse, Elektron en de Mezz, hebben de studenten een analyse gemaakt van verschillende veiligheidsaspecten. Denk hierbij aan brandveiligheid, noodvoorzieningen en het ontruimingsplan.

Eerder werden studenten Integrale Veiligheid ook al ingezet tijdens de HBO Intro Festivals in Breda en Den Bosch. [AR]

Lees hier meer over de Cultuurnacht met o.a. een optreden van DJ Tiesto.