Stemmen op Avansbeauty

Haar lievelingsdrankje is mangosap, Pride and Prejudice vindt ze de beste film en dronken is ze nog nooit geweest. De informatie valt allemaal terug te vinden op haar profielsite van de Student of the Year-verkiezing. Ze laat verder weten dat ze meedoet aan de wedstrijd vanwege de ervaring. De deelnemers krijgen onder andere debattraining, doen een fotoshoot en worden op de radio geïnterviewd door Giel Beelen.

Stemmen

Die eer is overigens alleen weggelegd voor de vierentwintig deelnemers die het tot de finale schoppen. Om de eerste schifting te overleven moet Bintou zich op basis van stemmen bij de beste twaalf vrouwen weten te scharen. Daarnaast worden er eveneens twaalf mannen tot de finale toegelaten.

In voorgaande jaren kon je rechtstreeks stemmen op de deelnemers. Dit jaar heeft de organisatie gekozen voor een eerlijker systeem. Bezoekers van de website krijgen een willekeurige foto of uitspraak van twee deelnemers voorgeschoteld. Daaruit moeten ze de beste kiezen. De studenten die deze tweestrijd het vaakst winnen, plaatsen zich voor de kwartfinale.

IJdele dames

Het is niet voor het eerst dat Avansstudenten deelnemen aan de Student of the Year-verkiezing. Zo strandden Leon Hoevenaars en Esther Weijkamp vier jaar geleden in de finale, miste Murat Sert in 2009 op een haar na de finale en kwamen in 2010 vier ijdele dames van Avans niet door de eerste ronde. [CT]

Zie ook de eerder verschenen artikel:

Vier Avansstudentes mooiste van Nederland? 11-11-2009

Avansstudent mist finale Student of the Year 28-05-2009