Liveblog Onderwijsdag 2012

15.25 uur De dag wordt afgesloten met cabaret.

14.49 uur Oud-Avansstudent Joseph Oubelkas moest wennen aan de aandacht van Nederlandse media: 'Frits Spits? Frits wie?'.

14.34 uur René Pouwelse, docent bij de Academie voor Sociale Studies Breda, vertelt hoe bij hem in 1997 darmkanker werd gediagnostiseerd. Biologisch eten, fysiek sterk blijven, maar vooral: 'Opgeven is geen optie'. 'Ik ga alleen voor goud.'

14.29 uur Atilla's Dutch Dream Foundation krijgt een boost van Avans met een donatie van 1.000 euro.

14.14 uur Gastspreker Atilla Ayetekin heeft na twee faillissementen een succesvol softwarebedrijf. 'Als je niet durft te verliezen, kun je ook niet winnen.'

13.40 uur De workshops, presentaties en documentaires beginnen. Tevens loopt de informatiemarkt vol. Bekijk hier de foto's.

13.10 uur Twee kunststudenten willen op de Onderwijsdag 1.500 euro bij elkaar krijgen met crowd funding om hun film te kunnen realiseren.

13.04 uur Rene Bosma, adjunct-directeur van de Akademie voor Kunst & Vormgeving|St. Joost praat over Value Increase by Visual Design (VIVID).

13.00 uur Ro Koster: '145.000 m3 nieuw eikenbos is er nodig om een luchthaven co2-neutraal te maken. Dus passagiers plant een eikel!'

12.47 uur TEDspreker Ro Koster: 'We moeten de wereld mooier, schoner, vruchtbaarder en vooral leuker maken.'

12.42 uur René van der Burgt, docent bij Advanced Business Creation: 'Met toekomstscenario's ben je voorbereid op de veranderingen die gaan komen.'

12.20 uur Tweede TEDspreker Wilbert Rubens op #AOD12: 'We zetten technologie op de verkeerde manier in.'

12.15 uur Eerste ronde met sprekers o.a. AGZ-docent Lowie van Doninck: Hoe word je 100 jaar? 'Kans van 1 op 5000', Lowie van Doninck. 'Negentig procent van levensverwachtig is afhankelijk van de levensstijl.'

11.32 uur Tweede winnaar op is 'student helpt student' van de minor GGZ. Lees hier meer over dit project. Een uitgebreid artikel over de winnaars van de innovatieprijzen vind je hier.

11.31 uur Yvonne Koert wint #innovatieprijs in de categorie binnen de opleiding met haar kenniskring van #abc

11.30 uur Wie gaat er vandaag vandoor met de Innovatieprijs? Voor het eerst worden er twee prijzen uitgereikt. In totaal waren er veertig inzendingen waarvan er zes zijn genomineerd.

10.21 uur 'De uitnodigingsbrief van de Onderwijsdag is tekenend voor procedurele gang van zaken bij een hogeschool. Ik ben ervan geschrokken', zegt Bas Haring. Lees hier het hele verslag over de lezing van Bas Haring.

10.07 uur Zeven reflecties op onderwijs volgens Bas Haring, zijn allemaal onder te brengen in: 'Niet alles wat telt kun je tellen', wijsheid van Einstein.

10.05 uur Keynote-spreker van vandaag en bijzonder hoogleraar 'snapkunde' Bas Haring: 'Ik praat hetzelfde tegen hoogleraren als tegen kleuters.' Lees een groot interview met Haring over hbo-onderwijs in Punt07.

10.00 uur  'Een docent is leraar en geen ondernemer, maar kan wel ondernemend zijn. Je bent coach, ontwikkelaar, inspirator', aldus Paul Rüpp.

9.50 uur Bestuursvoorzitter Paul R üpp spreekt de aanwezige medewerkers toe: 'Een student is geen fles die we moeten vullen, maar een vuurtje dat we moeten aanwakkeren.

9.45 uur Dagvoorzitter Joep Stassen roept de mensen in de zaal op elkaar tien seconden diep in de ogen te kijken.  'Dat is twee seconden langer dan een echtpaar elkaar in de ogen kijkt, per etmaal. Dat is het tempo waarop we vandaag grenzen gaan verleggen.'

9.20 uur Rond de 1.100 medewerkers zoeken zich een weg naar de grote zaal van Chasse voor de opening van de Onderwijsdag.