Vijf bands gaan de muzikale strijd aan

Speakerpunch, Blackhill Bandits, Chasing Statues, Stout! en Jacuzzi the Band. Dat zijn de vijf deelnemers aan de Battle of the Bands. Jacuzzi en Blackhill Bandits hebben we al eerder op de site voorgesteld.

Oude bekenden

Stout! en Chasing Statues zijn ook oude bekenden. Beide bands deden vorig jaar ook mee aan de bandwedstrijd en grepen toen net naast een overwinning. Met een jaar extra repeteren en optreden hebben bands genoeg vertrouwen om opnieuw voor de winst te gaan.

Speakerpunch is de enige band die meedoet zonder Avansstudenten in de gelederen. Deze Dordtse’ sleazerock band met op gitaar NHTV-student Stefan Lugtigheid timmert al enkele jaren aan de weg. Hoewel de band een eigen geluid heeft, zijn de invloeden van Queens of the Stone Age, Motörhead en Danko Jones op de achtergrond aanwezig.

Geweldig feestje

Vorig jaar was de Battle of the Bands Breda een geweldig feestje. De Mezz zat bomvol en de uiteindelijke winnaar SOC heeft sindsdien ook de rest van de Benelux veroverd met hun sprankelende show. Ben jij benieuwd of er ook dit jaar weer zoveel muzikaal talent bij zit, kom dan langs. De entree is gratis. De avond start om 19.00 uur.

Battle of the DJ's

Overigens kun je ook nog steeds stemmen op de Battle of the DJ’s. Die strijd gaat tussen Avansstudent Jay Hardway en NHTV-student Mike di Mare. Stemmen kan hier. [AR]