Dikke onvoldoendes voor website Avans

Een 3,4 voor gebruik van social media, een 4,7 voor techniek en een 5,0 voor vormgeving. Het zijn niet bepaald rapportcijfers die horen bij de ‘beste’ grote hogeschool van Nederland. Strategy On Demand is wel te spreken over de inhoud van de Avanssite, daar geven ze een 7,3 voor. De hogeschool is er zich van bewust dat er iets moet gebeuren aan de website. Dat traject is dit studiejaar ingezet. Vóór 2013 moet er een nieuwe avans.nl zijn.

Criteria

Strategy On Demand bekijkt jaarlijks alle websites van Nederlandse hogescholen en universiteiten. Zij worden beoordeeld aan de hand van een set criteria op het gebied van inhoud, gebruikersgemak, vormgeving, social media-activiteit en de techniek van hun sites.

De Universiteit van Tilburg scoort het beste. De Hogeschool Arnhem-Nijmegen heeft de beste hogeschoolwebsite. De Gerrit Rietveld Academie scoort als enige lager dan Avans.

Alle resultaten kun je hier terugvinden. [AR]

Zie ook het eerder verschenen artikel:

Avans op een na slechtste website 04-07-2011