Fotografiestudenten maken kans op prijzen

Er vallen ook dit jaar weer veel prijzen te winnen: voor de eerste, tweede en derde prijs van de algemene winnaars zijn er geldbedragen van respectievelijk 2.500, 1.250 en 750 euro. De eerste prijs wint bovendien een publicatie in het fotografieblad DigifotoPro. Er is ook een publieksprijs en daarvoor kan vanaf vandaag tot en met 19 augustus gestemd worden op de website.

Opdrachtgevers

Daarnaast zijn er tien categorieprijzen, mogelijk gemaakt door bladen als Elle en Volkskrant Magazine of expositieruimten zoals De Winkelhaak in Antwerpen. Zij bieden, als opdrachtgever, de winnaar van hun categorie een plek aan in hun blad, dan wel een tentoonstelling in hun ruimte.

AKV|St. Joost-student Peter Dekens is genomineerd voor de categorie van P|f, het vakblad voor fotografen. De Vlaamse krant De Morgen nomineerde Marleen Hoftijzer en Alexander Moerland. Hoftijzer is daarnaast ook genomineerd door Photo Q.

Aanstormend talent

De Photo Academy Awards zijn de jaarlijkse prijzen voor aanstormend fotografisch talent. De wedstrijd is een initiatief van de Fotoacademie. Alle afstudeerders van een fotografieopleiding op hbo-niveau in Nederland of België mogen meedoen. Vorig jaar won Inge van Iersel van AKV|St. Joost de hoofdprijs in de fotowedstrijd. [LJ]