Avans sluit sportdeal met Sportiom

Afgelopen studiejaar kregen de Bossche sportfaciliteiten er immers flink van langs in de Nationale Studenten Enquête. De waardering van Avansstudenten bleef steken op een 2,41 op een schaal van vijf. Kortom, een dikke onvoldoende. Reden voor Avans om de sportfaciliteiten van het Koning Willem I College in te ruilen voor die van het Sportiom.

Voordelig sporten kan voortaan dus op sportpark De Vliert, waar ook het stadion van FC Den Bosch ligt. Voor de Sport Card van het Sportiom tik je jaarlijks eenmalig 139 euro af. Daarmee kun je onder andere groepslessen volgen, gebruik maken van sauna en zonnebanken, fitnessen, squashen, zwemmen en schaatsen. Op vertoon van je studenten- of medewerkerspas kun je je aanmelden bij de receptie van de Fitness Club Sportiom aan de Victorialaan.

Breda

In Breda zorgt BRESS (Bredase StudentensportStichting) voor sportfaciliteiten voor studenten. Op het programma staan meer dan vijftig verschillende sporten. BRESS heeft een eigen sportcentrum, niet ver van de hogeschool (Nieuwe Inslag). Met een sportkaart, die 110 euro per studiejaar kost, kun je daar voor allerlei sporten terecht. Maar je kunt ook op andere plekken in de stad sporten met je kaart. Daarnaast kunnen sportliefhebbers allerlei cursussen volgen, zoals boksen, schaatsen of tennis, vaak voor een klein bedrag extra.

Tilburg

In Tilburg kun je sporten in het Sports Center van de Universiteit van Tilburg, dat vlakbij de hogeschool ligt. Je kunt kiezen uit 45 sporten, deelnemen aan trainingen en cursussen en competitie spelen. Zwemmen (zwembaden Stappegoor en Reeshof) en schaatsen (Ireen Wüst IJsbaan) kan zonder bijbetaling. Het sportcentrum biedt verschillende soorten sportkaarten aan. Een jaarkaart kost 112 euro en een voorjaars- of najaarskaart 86 euro. Die zijn verkrijgbaar bij de Studenten Informatie Balie van Avans. Dagkaarten kosten 6 euro en worden uitgegeven bij de balie van het Sportcentrum. [CT]

Zie ook het eerder verschenen artikel:

Onvoldoende voor Bossche sportfaciliteiten 26-06-2012