900 extra studentenkamers nodig in Tilburg

‘De gemeente werkt al sinds 2001 actief samen met de Tilburgse woningcorporaties, hoger onderwijsinstellingen en studenten om te zorgen voor voldoende studentenwoningen in Tilburg. Op basis van de kamerbehoefte worden periodiek afspraken gemaakt over het realiseren van extra studenteneenheden. In het eerstvolgende bestuurlijk overleg wordt de gemeente Tilburg landelijke monitor studentenhuisvesting besproken. Naar aanleiding daarvan bekijken partijen welke actie op basis van de uitkomsten nodig is’, zo is te lezen op Universonline.

Bouw

Het college van B en W antwoorde hiermee op vragen van D66. Vorige week werd bekend dat door het regeerakkoord woningcorporaties geen heil meer zien in de bouw van studentenwoningen. [AR]

Zie ook het eerder verschenen artikel:

Luxe studentenunites in Tilburgse binnenstad 30-10-2012