Ingrijpende academieshuffle bij Avans

Het College van Bestuur van Avans (CvB)heeft de knoop doorgehakt met betrekking tot de eerder aangekondigde organisatiewisselingen. Dat er in Den Bosch academies zouden worden opgesplitst en in Breda academies moesten fuseren was al bekend. De precieze invulling echter niet. Het door het CvB genomen besluit wordt begin januari ter instemming voorgelegd aan de Avans Hogeschool Medezeggenschapsraad.

Maar wat gaat er nu eigenlijk gebeuren?

De Academie voor Marketing in Den Bosch wordt gesplitst in twee academies:

• De Academie voor Marketing en International Business (AMIB) met daarin de opleidingen Commerciële Economie en International Business and Languages.
  • De Academie voor Ondernemerschap en Innovatie (AOI) met daarin de opleidingen Small Business en Retail Management en Advanced Business Creations.

De Academie voor Management en Bestuur in Den Bosch wordt ook gesplitst in:

• De Academie voor Veiligheid en Bestuur (AVB) met daarin de opleidingen Bestuurskunde en Integrale Veiligheid Den Bosch en Breda, de laatste opleiding is nu nog onderdeel van de Academie voor Technologie en Management.
  • De Academie voor Human Resources en Bedrijfskunde (AHRB) met daarin de opleidingen Bedrijfskunde MER en Human Resource Management.

In Breda ontstaat een fusie-academie met opleidingen van de huidige Academie voor Technologie en Management en de Academie voor ICT en Business. In deze Academie voor Engineering en ICT (AEI) komen de opleidingen Business ICT en Management, Informatica, Electrotechniek, Mechatronica, International Maintenance Management, Technische Informatica, Technische Bedrijfskunde en Werktuigbouwkunde. Naast Integrale Veiligheid raakt de Academie voor Technologie en Management ook de opleiding Gezondheidszorgtechnologie kwijt. Die wordt geplaatst bij de Academie voor Gezondheidszorg.

Daarnaast verdwijnt in Breda de Academie voor Media and User Experience en ontstaat de nieuwe Academie voor Creatieve Communicatie en Design (ACCD) met daarin de opleidingen Communicatie en Multimedia Design en Communicatie. De laatste opleiding is afkomstig van de Academie voor Marketing en Business Management. [AR]

Zie ook de eerder verschenen artikelen:

Opsplitsing AMB: Bestuurskunde met IV -28-11-2012

CE en Small Business Den Bosch uit elkaar 22-11-2012