Tilburg en Breda voor Serious Request

Black tie en bubbels
Waar Avans vorig jaar zich versnipperd inzette voor de Serious Request-actie van 3FM, bundelen verschillende Bredase en Tilburgse studie- en studentenverenigingen dit jaar hun krachten en organiseren HBO4Charity.

De Graanbeurs in Breda is op woensdag 19 december het podium voor een luxe benefietgala. Black tie en bubbels. Een avond met live-acts en natuurlijk een veiling met topstukken. In de sociëteit van de Tilburgse Studentenvereniging Totus wordt donderdag 20 december het glas geheven. Die avond toont onder andere Meneertje Peertje zijn charmante podiumkunsten.

Schapen knuffelen
Vorig jaar organiseerde Totus ook een actie. De Academie voor Sociale Studies in Den Bosch en studenten van de Juridische Hogeschool organiseerden bijvoorbeeld een hele Serious Request-dag met warme chocolademelk, grabbelen, sjoelen en sierraden maken. En de Pabo in Breda installeerde een kerststal op het plein aan de Hogeschoollaan. Tegen een donatie mocht je met de schapen knuffelen en op de foto.

Door krachten te bundelen moet het dit jaar een mooier bedrag opleveren, denkt Riccardo Gunst, Small Business en Retail Management-student. Hij is een van de organisatoren van het event. 'Volgend jaar hopen we ook Bossche verenigingen erbij te betrekken. Ze zijn natuurlijk zoals alle studenten en docenten van andere mbo-, hbo-instellingen en universiteiten welkom.' [SD]

Voor meer informatie en om je aan te melden voor de events kun je terecht op de website van HBO4Charity.

Zie ook het eerder verschenen artikel:
Avans spint voor Serious Request 04-12-2012