Directeuren naar nieuwe academies

In verband met de groei van vooral een aantal economische academies gaat er de komende tijd nogal wat veranderen. Het College van Bestuur heeft deze week besloten welke academiedirecteur op welke academie komt. Dit nadat alle directeuren zelf gemotiveerd hebben waar hun voorkeur naar uitging.

Academie voor Marketing en International Business

Inge Wessels wordt directeur bij de nieuwe Academie voor Marketing en International Business in Den Bosch met daarin de opleidingen Commerciële Economie en International Business and Languages. Wessels is momenteel directeur van de Academie voor Marketing, die ophoudt te bestaan.

Academie voor Engineering en ICT

Jan Reinhard wordt directeur van de nieuwe Academie voor Engineering en ICT met daarin de opleidingen Business IT en Management, Informatica, Engineering, International Maintenance Management, Mechatronica, Technische Informatica, Technische Bedrijfskunde en Werktuigbouwkunde. Reinhard is momenteel directeur bij de Academie voor Technologie en Management, die ophoudt te bestaan.

Academie voor Veiligheid en Bestuur

Jos de Kort wordt directeur bij de nieuwe Academie voor Veiligheid en Bestuur met daarin de opleidingen Bestuurskunde, Integrale Veiligheid Den Bosch en Integrale Veiligheid Breda. De Kort is momenteel directeur bij de Academie voor Management en Bestuur. Die academie houdt op te bestaan.

Academie voor Maketing en Business Management

Peter Hollants gaat vanaf 1 februari aan de slag als directeur van de Academie voor Marketing en Business Management in Breda. Hollants was waarnemend directeur bij de Academie voor Marketing in Den Bosch en daarvoor directeur bij de Academie voor Bouw en Infra.

In de komende weken overlegt het College over de verdere invulling van de volgende directieposities:

– Directeur van de nieuwe Academie voor Human Resources en Bedrijfskunde (AHRB)
– Directeur van de nieuwe Academie voor Ondernemerschap en Innovatie (AOI)

Adjunct-directeuren

Op korte termijn zullen er verder gesprekken gevoerd worden met de adjunct-directeuren die betrokken zijn bij academies die splitsen of fuseren.

Instemming AMR

Het besluit van het College van Bestuur aangaande de splitsingen en fusies van academies moet overigens nog de instemming krijgen van de Avans Hogeschool Medezeggenschapsraad. Die beslist daar op 5 maart over. [AR]

Zie ook de eerder verschenen artikelen:

AMBM onderzoekt opsplitsing  22-01-2013

'Inspelen op creatieve technologie' 08-01-2013