Academieraadsverkiezingen begin september

{mosimage}‘We gaan in september direct verkiezingen uitschrijven voor de nieuwe academieraden’, bevestigt John de Wit van het Bureau Medezeggenschapszaken. ‘Tot de nieuwe raden in functie zijn, zullen de huidige academieraden in de vorm van platforms de belangen van studenten en medewerkers behartigen.’ Zo zullen de medewerkers en studenten van Integrale Veiligheid in Breda die in de raad van de Academie voor Technologie en Management zitten, deelnemen in een platform van de nieuwe Academie voor Veiligheid en Bestuur.

Zittingstermijn vervalt

Omdat het gaat om nieuwe academies vervalt de zittingstermijn van de huidige leden van academieraden die splitsen of fuseren. Iedereen kan zich dus in september opnieuw verkiesbaar stellen ongeacht de huidige zittingstermijn. Voor de academies die niet reorganiseren geldt overigens dit niet. [AR]

Zie ook de eerder verschenen artikelen:

Naamswijzigingen nieuwe academies 18-04-2013

Directeuren naar nieuwe academies 25-01-2013