Bandstrijd om podiumplaats HBO Intro

{mosimage}Punt en HBO Intro Festival presenteren op 14 mei in Mezz, Breda de Battle of the Bands. Ook dit jaar belooft het weer een mooi avond te worden waarin verschillende bands de strijd met elkaar aan gaan om publiek en jury te overtuigen van hun kwaliteiten.

Avans

Uit alle vooraanmeldingen zijn de volgende bands geselecteerd; Johnny Jester is de band van Bandy Huijgers, student Communicatie en Multimedia Design in Breda. De band is geïnspireerd door Kings Of Leon, Arctic Monkeys en Muse.

De Bossche student International Business and Languages Ronnie Wesseling doet een gooi naar het podium met zijn band Syndicate. Zij brengen energieke covers uit verschillende muziekstijlen.

{mosimage}Een oude bekende zijn de Blackhill Bandits. Met hun mix van Ierse folk, Arabische invloeden, pop, en rock wist de band met onder meer drie Bredase CMD-studenten het vorig jaar te schoppen tot een plek bij de beste twee. Helaas verloren de Bandits toen de stemstrijd op Facebook.

Pelgrim is een groove-metal band met in de gelederen onder meer Koen Scheepens, student aan de Juridische Hogeschool in Tilburg en Pim Goossens, student Biomedisch Laboratoriumonderzoek in Breda.

NHTV

Naast bovengenoemde bands met daarin één of meerdere Avansstudenten, doen er ook drie bands mee met daarin enkele studenten van de NHTV in Breda. Zoals BitsNBeats, een live danceband die er op los grooven. En The I.T.’s een alternatieve rock en post-punk band. Zij spelen catchy nummers bestaande uit pakkende zanglijnen en frisse riffs.

Elke band krijgt dertig minuten de tijd om zijn kunsten te vertonen. Na de Battle kiest een vakjury de winnaar. Deze mag optreden op het HBO Intro Festival. Het festival trekt jaarlijks zo’n twintigduizend bezoekers en vindt dit jaar plaats op 12 september.

Dus op 14 mei allemaal naar de Mezz in Breda! Entree is gratis.

Liefhebbers van dance-muziek komen op 18 april aan hun trekken tijdens de Battle of the DJ’s in Kerkplein, Breda met naast zes student-DJ’s ook optredens van Vato Gonzalez en  Biggie. [AR]