Noodlokalen op parkeerplaats Avans Breda

{mosimage}Half juli wordt begonnen met de bouwwerkzaamheden aan de Lovensdijkstraat. Dit in combinatie met de verwachte groei van de hogeschool in het komend studiejaar leidt tot een tekort aan lokalen. Daarom komen er noodlokalen op de parkeerplaats van Avans aan de Hogeschoollaan zo bevestigt Ton Vissers, projectleider van de bouw aan de Lovensdijksstraat. De noodlokalen blijven vijf jaar staan. Door deze maatregel kan Avans een groei in Breda van 10 procent per jaar in ieder geval tot 2015 opvangen.

Modderpoel

‘We huren 5.000 m2 bij Defensie aan de overkant van Avans. Daar komen parkeerplaatsen’, zegt Vissers.  Het gaat hier voor een deel om de plek die Avans al eerder gehuurd heeft en waarover medewerkers klaagden dat het een modderpoel was. ‘We gaan het verharden. Het wordt beter dan het in het verleden was. We huren die ruimte in ieder geval voor een periode van drie jaar, de looptijd van de bouw aan de Lovensdijkstraat.’ Er ligt een optie om de plek langer te huren, mocht dat nodig zijn.

Half mei is bekend welke aannemer de bouw gaat uitvoeren. Op 15 juli gaat men dan van start. Er wordt bewust doorgewerkt in de bouwvakanties. ‘Die tijd is hard nodig om het hele project in drie jaar af te kunnen ronden’, zegt Vissers. [AR]

Kijk in het dossier voor meer artikelen over de Lovensdijksstraat.