Punt 8: De beste pizza’s in de Avanssteden

Sky Prison

Geld verdienen met een eigen game. De Bredase Elektrotechniekstudent Wouter Ligtenberg is de man achter Sky Prison, een avontuurlijk spel waarin je als speler gevangen zit op een zwevend eiland. ‘Dagelijks spelen zo’n zeshonderd mensen vanuit de hele wereld mijn spel. Ik verdien er geld mee door de webshop die ik eraan heb gekoppeld. Je kunt er spullen kopen voor in het spel’, vertelt hij in het nieuwe magazine.

{mosimage}Keylogzaak

In Punt 8 ook een uitgebreide reconstructie van de keylogzaak in Den Bosch. Een Bossche Accountancy-student werd beschuldigd van fraude met een keylogger. De Geschillenadviescommissie stelde tijdens een zitting dat de bewijslast niet voldoende is en de student mocht zijn propedeuse afmaken op Avans.  Was hier sprake van een terechte harde aanpak of buitenproportionele reactie van Avans?

Scheidsrechter

Danny IJpelaar, tweedejaarsstudent Informatica in Den Bosch, deelt in zijn vrije tijd gele en rode kaarten uit. Hij werkt namelijk als scheidsrechter voor de KNVB. ‘Sinds de dood van die grensrechter in Almere komt agressie rond het voetbalveld veel in de media. Op zich is dat goed, maar vroeger was het niet minder erg’.

Vlinders

En heb je altijd al willen weten waar de ‘vlinders in je buik’ vandaan komen? Dan moet je zeker het nieuwe magazine uit de bakken pakken of hier digitaal lezen. [AR]