Net-afgestudeerde Avans omgekomen in Parijs

MarieLauschTwitter-maxOnder de slachtoffers van de terroristische aanval in Parijs van afgelopen vrijdag is een oud-Avansstudent: Marie Lausch. Zij is afgelopen zomer afgestudeerd bij de Avans School of International Studies (ASIS).

De Franse Marie Lausch is vrijdagavond omgekomen bij de aanval op concertzaal Bataclan. Ze was daar samen met haar vriend Mathias en andere vrienden om te vieren dat ze vijf jaar bij elkaar waren. Ook haar vriend is omgekomen.

MarieLausch-max

Verdriet
Docenten van ASIS zijn gisteren op de hoogte gebracht van haar overlijden. Vanochtend zijn ze bij elkaar gekomen om hun verdriet te delen. ‘Van sommige studenten hoor je de naam en zie je er meteen een gezicht bij. Marie was zo’n student’, zegt een van de docenten.

Herdenking
ASIS-studenten houden vanavond om 19.00 uur een herdenkingsbijeenkomst op de Grote Markt in Breda. Later in de week zal een tweede bijeenkomst volgen omdat een grote groep studenten van de academie nu op excursie in Krakow is. De academie heeft een In memoriam geschreven.

Click for English.

Yvonne Verhoeff

Twee van die prachtige, veelbelovende jonge mensen. Zo plotseling, zo definitief - wat verschrikkelijk! Al dat zinloze gemoord overal... Ik wens u allemaal heel veel sterkte en eindeloos veel kracht toe.

2015-11-24 16:35:14

Mohamed Ahmidouch

Gecondoleerd met dit enorme verlies. Ik wens de betrokkenen veel sterkte in deze moeilijke tijd.

2015-11-22 17:03:21

Dries

Lieve familie Ik wens jullie veel strekte toe met het verlies van een lieve dochter en zus Liefs Dries van het restaurant hogeschoollaan in breda

2015-11-20 20:45:26

Poenam

Heel veel sterkte voor iedereen. Voor altijd in jullie hart ingesloten.

2015-11-17 13:43:19

Leo Knotter

Het is hartverscheurend kennis te nemen van deze gebeurtenis. Juist om te genieten van een hoogtepunt volledig onterecht en zonder enige kans uit het leven te worden weggerukt. Een lady en haar vriend met een fantastische uitstraling....Alle sterke!

2015-11-16 22:04:08

Elly

Marie en Mathias rust zacht , voor familie en vrienden van Marie en Mathias heel veel sterkte hoop dat jullie de kracht krijgen om dit onmetelijk verdriet te dragen

2015-11-16 18:51:11

Riek van kessel

Heel veel sterkte,met dit zware verlies.

2015-11-16 18:28:25

Hugo Biermans

Wat een triest nieuws - zo jong, zo'n mooi stel - zo veel plannen en zoveel toekomst. Zo ineens voorbij door een laffe aanslag. Onbegrijpelijk. Veel sterkte aan ouders, familie en vrienden.

2015-11-16 18:10:15

ingrid van egmond

Lieve fam zit hier helemaal ondaan zoveel pijn en woede in mijn hart .... gewoon onmenselijk hoe kan je dit dragen!!! Uit het diepst van mijn hart gecondoleerd en heel veel sterkte en kracht

2015-11-16 17:46:56