Anne en Hannah zijn Studenten van het Jaar 2016

studentvhjaar2016-1920

Studenten van de Academie voor Sociale Studies Breda (ASB) Anne van Engelen en Hannah Wiersinga mogen zich Avansstudenten van het jaar 2016 noemen. Met hun Stichting Buddy to Buddy Breda, waarbij ze jonge vluchtelingen aan een sociaal netwerk proberen te helpen, wisten zij de harten van de jury te veroveren.

Donderdagochtend zijn Anne en Hannah tijdens een gesprek met stagebegeleider Fieke Stevens overvallen door medewerkers van ASB, de klasgenoten die het duo nomineerden en de redactie van Punt met taart, bloemen en een oorkonde.

studentvhjaar2016_3-1920

Een eer om mee te werken
Fieke Stevens is super trots op de twee studenten. “Wij weten al heel lang dat Anne en Hannah toppers zijn. Ze zijn een boegbeeld voor heel Avans. Jullie gebruiken je studie om iets in de samenleving te betekenen en zetten je daar volledig voor in.”

“Het is een eer om met jullie te werken”, vervolgt Stevens. “Organisaties door heel Breda weten wie Anne en Hannah zijn. Ze zijn niet zomaar studenten, maar volwaardige gesprekspartners.”

‘Wat onwijs cool om deze prijs te winnen’

Niet verwacht
Anne en Hannah zijn totaal overrompeld. “Wat onwijs cool om deze prijs te winnen. We vonden de nominatie al heel gaaf, maar hadden niet verwacht om te winnen. Het is een hele eer en we krijgen hier alleen nog maar meer energie van om Buddy to Buddy Breda succesvol te maken. We zijn ons heel erg bewust dat we zonder Avans niet zo ver hadden kunnen komen, dus ASB bedankt!”

studentvhjaar2016_2-1920

Juryrapport
Samen met de winnaar van vorig jaar, Jesca Heijker, kwam lid van het College van Bestuur Diederik Zijderveld tot het unanieme besluit dat Anne en Hannah de beste studenten van 2016 zijn.

In het juryrapport schrijft Zijderveld: “We vinden dat alle vijf genomineerden het Avans-motto ‘samen het beste uit jezelf halen’ heel mooi illustreren. Ze zijn dan ook alle vijf volgens ons meer dan terecht genomineerd. Wat ons bijzonder aanspreekt in de nominatie van Anne en Hannah is dat ze, zoals overigens meerdere van de genomineerden, zich inzetten voor een duurzame samenleving, voor Avans Hogeschool een belangrijk thema, in hun geval door via de Stichting Buddy to Buddy Breda de integratie van vluchtelingen te proberen te versnellen door zich te richten op het vergroten van de sociale contacten van vluchtelingen.

Wat ons daarbij ook aansprak is dat de activiteiten van de stichting heel concreet zijn en verder dat de beide studenten hun inspiratie voor hun initiatief uit een project van hun opleiding, Thuis in de Wijk, hebben gehaald.

Zeven genomineerden
Punt
organiseerde dit jaar voor de tweede keer de verkiezing van de Student van het Jaar. Studenten, medewerkers, docenten en directies konden studenten aandragen voor deze titel.  Zeven studenten zaten in de race voor de titel.

Collega's Aansluiting van Dienst Marketing, Communicatie en Studentenzaken

Anne, vanuit jouw inzet als Avans student bij studiekeuze- en voorlichtingsactiviteiten wisten wij al dat jij een top Avans ambassadeur bent. Wat goed om te zien dat je samen met Hannah dit wederom bevestigt in jullie project, proficiat beiden!

2016-12-20 11:39:37