Kanshebbers Student van het Jaar: Stan van de Sanden en Eva-Lisa Janssen

ucademywebvfotobeeldveld1Stan van de Sanden en Eva-Lisa Janssen zijn samen genomineerd voor de titel Student van het Jaar 2016. Stan, student Integrale Veiligheidskunde in Breda en Eva-Lisa, student Communicatie in Breda, zijn genomineerd voor de oprichting van Ucademy.

Ruim een jaar geleden besloten zes Avansstudenten, waaronder Stan en Eva-Lisa hun eigen academie op te richten. Ontevreden met het huidige onderwijs en vooral met het gebrek aan zelfontwikkeling in het lesprogramma begonnen ze Ucademy.

Veel docenten en mede-studenten mailden Punt om Stan en Eva-Lisa te nomineren als Student van het Jaar. Soms los van elkaar, maar veelal worden ze samen genoemd vanwege de oprichting van hún academie. “Zij samen hebben het afgelopen jaar Ucademy naar een volgend niveau gebracht”, aldus docent Arthur van Baalen. “Mijn respect voor Stan en Eva-Lisa.”

“Hun aanpak en filosofie raakt de kern van leren”

“Hun aanpak en filosofie raakt de kern van leren”, aldus docent Marion van Dijk. “Het zet ook het reguliere onderwijs in beweging. Als student-ondernemers geven ze sturing aan de verdere groei en professionalisering van Ucademy. Denk daarbij aan samenwerking met andere hogescholen. Daarin tonen zij zich positief kritische ambassadeurs van Avans.”

Begaan en betrokken
Niet wetende dat zijzelf genomineerd zijn, spreken beide studenten vol lof over de ander. “Ik kan zonder twijfel zeggen dat Stan één van de meest betrokken studenten van Avans is”, aldus Eva-Lisa. “Hij maakt zich al maanden hard voor studenten in de Avans Medezeggenschapsraad (AMR) en blijft compleet up-to-date van alles wat er met onderwijs te maken heeft. Los daarvan is hij mede-oprichter van Ucademy. Hij leidt een team ambitieuze studenten die extra vakken geven over levensvaardigheden en wereldthema’s. Zelf geeft hij ook les! Hij staat klaar voor anderen als het nodig is, staat open om te groeien en is één van de meest begaande en betrokken vrienden die ik ooit heb gekend.”

“Fulltime strijder voor beter onderwijs”

Ook Stan heeft alleen maar prijzende woorden over voor zijn medestudent. “Eva-Lisa is in haar rol als mede-oprichter van Ucademy iedere dag bezig met het verbeteren van onderwijs. Zowel binnen als buiten Avans. Met zelfgecreëerde modules en inspirerende lezingen laat ze zien dat haar hart ligt bij wat ons allen iedere dag samen brengt: onderwijs. Ze is niet alleen voltijdstudent, maar tegelijkertijd ook fulltime strijder voor beter onderwijs. Buiten dit alles schrijft ze voor Punt iedere maand prikkelende columns die ons op een luchtige en grappige wijze laten nadenken over ons studentleven.”

Noot van de redactie:
Hoewel beide apart een nominatie voor Student van het Jaar zouden verdienen, heeft de redactie van Punt in al haar wijsheid besloten om Stan en Eva-Lisa als koppel te nomineren. Stan zet zich hard in voor zijn opleiding en de Avans Medezeggenschapsraad, Eva-Lisa is een vlijmscherpe ongegeneerde columnist van Punt, maar deze nominatie hebben ze met name te danken aan hun ongekende lef en doorzettingsvermogen met het opstarten van een eigen vernieuwende academie: Ucademy. De inzet van zowel Stan als Eva-Lisa is een nominatie voor Student van het Jaar waard. Om daarin een onderscheid aan te brengen, zou een van beiden tekort doen.

Student van het Jaar
Punt organiseert dit jaar voor de tweede keer de verkiezing voor de Student van het Jaar. Studenten, medewerkers, docenten en directies konden mensen aandragen voor deze eretitel. Uit alle binnengekomen mailtjes wordt een top vijf voorgedragen aan de jury.

Jesca Heijker was in 2015 de eerste Student van het Jaar.

Stan van de Sanden

Dankjewel voor je reactie Michael!! Ik zou vereerd zijn als we tot winnaar worden benoemd!

2016-12-07 23:38:18

Michael Moyene

Volgens mij hebben wij hier onze winnaars. Ambassadeurs voor Avans en een voorbeeld voor álle studenten in het hoger onderwijs!

2016-12-07 15:32:37