Avans Innovatieprijs voor Vision & Robotics en Ucademy

De minor Vision & Robotics heeft op de Onderwijsdag de juryprijs van de Avans Innovatieprijs gewonnen. Ucademy ging naar huis met de publieksprijs.

De Avans Innovatieprijzen worden jaarlijks uitgereikt aan innovatieve onderwijsconcepten binnen de hogeschool. Winnaars krijgen een bedrag van 2.500 euro om hun concept verder te ontwikkelen. Bijna altijd wint een concept zowel de jury- als de publieksprijs.

Vision & Robotics
De minor Vision & Robotics van de Academie voor Engineering & ICT wil studenten van zoveel mogelijk verschillende opleidingen kennis en ervaring laten opdoen met het ontwikkelen van robotsystemen. Voor deze minor zoekt de academie nadrukkelijk de samenwerking met lectoraten en andere, niet-technische opleidingen van Avans. Men streeft naar een minor voor minimaal honderd studenten waarbinnen jaarlijks zeker 25 multidisciplinaire projecten draaien. Ook moeten er ten minste zes niet-technische opleidingen vertegenwoordigd zijn en wil men dat 25 procent van de studenten van buiten Avans komt.

Volgens juryvoorzitter en bestuurslid Jacomine Ravensbergen gaat iedereen te maken krijgen met robotsystemen. Wel wil ze de ontwikkelaars vragen nog eens goed te kijken naar enkele ethische en sociale vraagstukken.

Ucademy
Ucademy, de door Avansstudenten zelf opgerichte academie voor zelfontwikkeling, kreeg 26 procent van de stemmen en won daarmee met overmacht de publieksprijs. Ravensbergen sprak over een uniek concept binnen het Nederlandse hoger onderwijs.

In totaal waren er achttien inzendingen voor de Avans Innovatieprijs, zes daarvan haalden de shortlist. Drie inzendingen werden gisteren extra in het zonnetje gezet. Ze kregen een zogenoemd Pluim omdat het concepten zijn die al doorontwikkeld zijn en Avansbreed inzetbaar. Van de Academie voor de Technologie van Gezondheid en Milieu ging het om Digitaal toetsen in Remindo en Skills Video van de Academie voor Engineering en ICT om Schrijfvaardigheid.

Sam

Zeer verdient! Ik zou de minor wel willen volgen, maar ben al aan het afstuderen!

2017-04-18 13:40:52

Eva-Lisa

En dat willen we graag vieren! Daarom ben je van harte uitgenodigd: https://www.facebook.com/events/1462454907127440/ Of neem eens een kijkje in een van onze modules: www.ucademy.nl

2017-04-14 11:02:32