‘Dankzij ChancE kreeg ik vier banen aangeboden’

In het tweede blok van dit studiejaar gaan de ChancE-programma’s weer van start. Anne-Fleur en Roy hebben vorig jaar aan de module Sales Challenge meegedaan en zitten nu allebei voor stage en werk in het buitenland.

Het ChancE-programma is bedoeld voor studenten met een economische opleiding. Ze kunnen zich opgeven voor verschillende challenges die bovenop hun eigen studie komen. Het is daarom geschikt voor ambitieuze leerlingen die extra kennis willen opdoen. De challenges bieden onderwerpen aan die niet in de eigen studies aan bod komen. Avans biedt dit jaar twaalf nieuwe modules aan met uitdagende en uiteenlopende onderwerpen.

Kennis en ervaring
Anne-Fleur Verlijsdonk, student Advanced Business Creation, geeft aan dat ze flink wat kennis en ervaring heeft opgedaan tijdens de Sales Challenge. “We leerden in de trainingen om zo goed mogelijke verkoopgesprekken te voeren. We moesten ons verdiepen in de klant. Hierdoor leerden we om de pijnpunten en problemen van klanten op te sporen en vervolgens te vergroten. Op deze manier kon de klant niet meer om het product heen dat we wilden verkopen.”

Netwerken
De trainingen bereidden de studenten voor op twee Sales-wedstrijden, een in Nederland en een in Edinburg. Net-afgestudeerde Commerciële Economie student Roy van Grinsven kreeg tijdens de finale van de wedstrijd in Edinburg drie banen aangeboden. Toen de finale gespeeld was konden de deelnemers netwerken met verschillende bedrijven. Dat netwerken heeft hem zelfs een vierde aanbod opgeleverd. “De wedstrijden zaten vol met mensen van over de hele wereld die op zoek waren naar nieuwe Sales-talenten. Ik vond het eerst een beetje spannend om te netwerken, maar uiteindelijk heeft het me een baan in Dublin opgeleverd.”

Roy (rechts) tijdens de wedstrijd in Edinburgh

Toepassen in de praktijk

Ook Anne-Fleur kwam goed uit de verf na de Sales-wedstrijden. Zij eindigde als derde in de wedstrijd in Nederland én loopt dankzij ChancE nu stage in London. Beide studenten passen de kennis die ze hebben opgedaan nog vaak toe in de praktijk. Anne-Fleur: “Ik zou de Sales Challenge van ChancE echt aan iedereen aanraden. Met de kennis die je opdoet voeg je net dat beetje extra toe aan je cv, daardoor val je meer op bij werkgevers.”

Anne-Fleur tijdens de wedstrijd in Edinburgh

Mickel Dielissen

Wil je dit schooljaar ook meedoen aan de sales challenge? En kans maken om deel te nemen aan de sales wedstrijden? Dit jaar oa in Parijs. Dan kun je nu al je interesse kenbaar maken. Studeer je bij AMIB of AOMI mail dan naar hwdielis@avans,nl

2017-09-21 14:32:21