Medewerkers Avans sporten alsnog met korting

Avansmedewerkers konden voorheen goedkoop sporten in de drie Avanssteden. In februari maakte de hogeschool bekend deze regeling stop te zetten, maar nu blijkt dat medewerkers zich alsnog met korting in het zweet kunnen werken bij Bress en Sportiom. Bij het studentensportcentrum Tilburg betaal je wel het maximale tarief.

Medewerkers kunnen bij Bress voor een jaarabonnement afsluiten voor 99 euro, bij Sportiom voor 228 euro. Een ‘gewoon’ lid betaalt daar 468 euro. De sportinstellingen zijn zelf met het kortingsaanbod gekomen.

Meer betalen voor de extra’s
“Wij hebben besloten geen onderscheid te maken tussen medewerker en student”, zegt Bress-directeur Frans Vinju. “Wel is het zo dat medewerkers iets meer betalen voor de extra’s, bijvoorbeeld als ze een squashruimte willen huren.”

Vorig jaar hadden 70 medewerkers een sportkaart bij Bress, 55 bij Sportiom en 27 bij het studentensportcentrum van de Tilburg University. Willen de laatsten hun abonnement verlengen dan betalen ze het maximale tarief van 345 euro. “Wij bieden Avansmedewerkers geen korting aan”, zegt Max van Veen, directeur van het studentensportcentrum. “Dat zou niet eerlijk zijn tegenover Fontys en de universiteit die wel meebetalen voor hun medewerkers.”

BRAVO
De korting op sportabonnementen maakte, net als de maandelijkse fruitkist, deel uit van het Avans Vitaal programma. Dat is vorig studiejaar stop gezet omdat het effect niet genoeg bewezen werd. De hogeschool richt zich voortaan onder de noemer ‘BRAVO’ op een reeks preventieve maatregelen. Voor de ‘BRAVO’-thema’s (Bewegen, Roken, Alcohol, Voeding en Ontspanning) is extra aandacht bij health checks en werkplekonderzoeken.

Studenten sporten via Avans tegen voordelige prijzen bij Bress, Sportiom en het studentensportcentrum Tilburg.

Paul

Ik ben blij dat BRESS wel het nut ziet van sportende medewerkers, ook al is dit door Avans DP&O niet bewezen. Met BRAVO alleen kom je er niet. Dat de Health Check aangeeft dat ik gezond ben, KOMT door het feit dat ik sport met de BRESS sportkaart.

2017-10-10 14:51:22