Internationale pubquiz een succes: ‘Ik zou er ook naartoe gaan als het niet verplicht was’

Een grote sporthal in de Bress zat donderdagavond stampvol tijdens de internationale pubquiz. Het evenement werd georganiseerd voor internationale en Nederlandse studenten van de Academie voor Algemeen en Financieel Management (AAFM) en Avans School of International Studies (ASIS). Ook vluchtelingen van Buddy to Buddy waren van de partij.

Eerstejaars International Business en Management Studies (IBMS) Lucie vindt het een geslaagde avond. Ze komt uit Frankrijk en zit samen met haar Franse studiegenoten in een team. “Ik heb nog niet echt nieuwe mensen leren kennen. Het valt me op dat studenten uit dezelfde landen bij elkaar zitten. Toch is de sfeer heel gezellig en de quiz grappig. Voor mij was dit verplicht voor school, maar ook als het geen moetje was zou ik er naartoe gaan.”

Nieuwe contacten
Deelnemers genoten van een drankje en bleken heel fanatiek. De quizvragen zijn gemaakt door studievereniging Merlijn. De vragen gingen over verschillende culturen en landen. De deelnemers praatten Engels met elkaar en kwamen zo in contact met mensen uit andere landen. In totaal deden er 56 teams mee.

Sjuul Nelissen

@joost aangepast, dankjewel!

2017-11-22 16:20:51

Joost

Studievereniging Merlijn i.p.v. Merijn. Gelieve aan te passen. Dank!

2017-11-22 16:10:03