Komt er een einde aan de parkeerperikelen van Bredase Avansstudenten?

Voltijdstudenten van Avans mogen het parkeerterrein van Avans niet gebruiken. Bredase studenten parkeren noodgedwongen in de wijken rondom de school. Dat levert af en toe problemen op met wijkbewoners. Vier studenten Ondernemerschap & Retailmanagement hebben nu een oplossing bedacht. Ze noemen zichzelf Parkstuds.

“Eigenlijk hebben we allemaal parkeerprobleem”, vertelt student Daan Maarschalkerweerd. “We zijn gaan peilen bij studiegenoten en wat blijkt? het is een algemeen probleem dat al jaren speelt.”

Parkeren bij Amphia
De eerstejaarsstudenten denken nu de perfecte oplossing te hebben gevonden voor de parkeerperikelen. “We hopen een samenwerkingscontract aan te gaan met het Amphia ziekenhuis, zodat we gebruik kunnen maken van hun gloednieuwe parkeergarage. Tegen een gereduceerd tarief zouden studenten dan een maandabonnement kunnen afsluiten bij Amphia. Zo kunnen ze probleemloos parkeren.” Volgens het viertal is het een win-winsituatie. “Amphia genereert inkomsten, wijkbewoners hebben geen overlast en studenten kunnen hun auto kwijt!”

Naamsbekendheid
De vier studenten hopen nu op meer naamsbekendheid, zodat ze hun plan daadwerkelijk kunnen realiseren. “Hoe meer studenten van ons idee weten, hoe groter de kans dat het echt van de grond komt”, legt Daan uit. Op dit moment zijn de studenten druk in gesprek met Amphia om hun idee te realiseren, maar er is nog niets concreets afgesproken. Daarom kan het viertal ook nog geen prijsindicatie geven. “We weten wel dat er op korte termijn fiscaal recht wordt ingevoerd in de woonwijken, waardoor studenten moeten gaan betalen voor een parkeerplaats”, aldus Daan.

Wil je meer weten over dit initiatief, check de website van Suzanne Bax, Joey van den Boomen, Sjoerd Vreugde en Daan Maarschalkerweerd.

Naz Taha

Dank Bart, nu wel!

2018-02-20 09:56:00

Link werkt niet

de link werkt niet

2018-02-20 09:46:53

Bart Demuelenaere

Beste, Heel goed dat dit probleem aangepakt wordt. Echter vergeet niet dat er ook duaal en deeltijdstudenten op school zitten. Vooral de deeltijdstudenten hebben last van de problemen aangezien die ergens halverwege de dag aankomen! gr. Bart

2018-02-19 13:48:09

Richard

Als Amphia overcapaciteit heeft en dat kan opgevuld worden door het verhuren aan studenten: prima initiatief! Anders gaat dit ten koste van de oorspronkelijke doelgroep van de parkeergarage, namelijk de patiënten van Amphia en dat zou kwalijk zijn.

2018-02-19 13:24:15

Mike

hierdoor geen garantie kan bieden op een parkeerplek voor hun personeel en patienten. Niet echt een slimme oplossing dus. Naar mijn mening, laat die auto gewoon staan en pak het OV. Kun je in het weekend een paar bier extra voor pakken.

2018-02-19 12:49:11

Mike

Hebben die studenten nu serieus nog nooit gehoord van de OV studentenkaart waarmee ze gratis (en dus vele malen goedkoper) kunnen reizen of zijn ze nu echt zo dom? Door deze oplossing creëer je juist weer problemen bij het Amphia Ziekenhuis die

2018-02-19 12:47:01