Onderwijsdag 2018: sfeervolle opening is perfecte start van verrassende dag

1500 medewerkers openden de Onderwijsdag gisteren met een live-animatie in het Willem II-stadion. Leerzame workshops, gezellige activiteiten en het vergroten van je netwerk, maakten de dag tot een succes.

De verwachtingen van de opening zijn hoog. Al weken is er gesproken over iets spectaculairs. Iets waar je bij moet zijn. Doormiddel van een app, een bord met een witte en een rode kant en de enthousiaste medewerkers, verschijnen er allerlei figuren en letters op de tribune. Soms krijgt iemand de instructie om heel hard te schreeuwen en te dansen. Dat zorgt voor heel wat grinnikende medewerkers op de tribune. De opening maakt dat de dag positief begint.

Druppel
Bestuursvoorzitter Paul Rüpp spreekt iedereen toe: “Het is belangrijk om bewust te zijn wat jou beweegt. Iedere dag weer. Wat jou ook beweegt binnen Avans en wat je motiveert. Mocht je dit kwijt zijn, is het essentieel om daar weer bij stil te staan. Daar zijn we hiervoor.”

Hij sluit af met een gedicht, dat aansluit op het thema Avans in beweging. “Wees een druppel. Vandaag, morgen, overmorgen. Breng jezelf en de rest in beweging.”

Activiteiten
Iedereen vult zelf de dag in met verschillende workshops en activiteiten. Van de workshop ‘Getting things done’ tot aan karate en van een inspirerende spreker tot aan het dictee, er is van alles te doen.

Ook bij de pubquiz zit de stemming er goed in. Fanatieke groepjes strijden tegen elkaar om prijzen. Door de kleine ruimte zijn de groepjes gemixt. Dit zorgt ervoor dat collega’s met elkaar in contact raken die elkaar nog nooit gezien of gesproken hebben. De reacties daarop zijn erg positief.

Associate degree
De setting van de studenten van Avans Academie Associate degrees trekt veel bekijks. Mensen kunnen op een wielrenfiets gaan zitten en een wedstrijd doen. Ze moeten zo snel mogelijk met hun miniatuurfiets, die verbonden is aan de fiets waar ze opzitten, een rondje sprinten. De winnaar krijgt een prijs.

“Wij houden studenten, met wat we hier doen, in beweging. Door dit nieuwe onderwijsniveau kunnen zij gewoon doorleren als ze klaar zijn met mbo en hbo-bachelor een te grote stap is. Zo houden wij ze bij Avans in beweging en daarom staan wij op deze dag hier”, legt een van de medewerkers uit.

Sebastian Gimbrère, student Ad Marketing management, vertelt: “Deze middenweg is perfect. Ik kan verder studeren na het mbo, maar ik hoef niet gelijk de stap naar een vierjarige hbo-bachelor te maken. Het beste aan dit niveau is wel dat de studie maar twee jaar duurt. Dan ben ik nog jong genoeg om een besluit te maken om verder te studeren of om te gaan werken.”

Dion van Noad

Heeft nog nooit zo'n goede sfeer gehangen in dat stadion

2018-04-13 15:00:36