Goed in je bikini door apenkooien bij BRESS

Apenkooien, wie heeft het vroeger niet gedaan. Door velen wordt dit gezien als dé leukste gymles op de basisschool. Bij studentensportschool BRESS organiseren ze apenkooien voor studenten.

“Het doet me denken aan vroeger. Voor de kerst- en zomervakantie gingen wij altijd apenkooien. Iedereen keek daar zo erg naar uit. Het was gewoon de allerleukste gymles”, vertelt Floor Verhoeven derdejaarsstudent Biologie en Medisch Laboratoriumonderzoek. “Het voelt wel een stuk zwaarder dan vroeger. Ik had toen niet zo door hoe intensief het eigenlijk is.”

Bikinibootcamp
Bijna dertig meiden staan te zwoegen en te zweten in de gymzaal van BRESS. Het evenement is deze keer speciaal georganiseerd voor alleen vrouwen. Dit omdat de actie bikinibootkamp weer is begonnen. De bootcamp moet meiden motiveren om te bewegen. Door aan zoveel mogelijk evenementen mee te doen, verdienen ze punten. Met die punten kunnen ze dan weer prijzen winnen.

“We proberen de meiden met de bikinibootcamp in beweging te houden. En het werkt. Zeker met dit soort lessen. Apenkooien blijft heel leuk om te doen. Het heeft een grote nostalgie-factor. Het is wel grappig, want ik voel dat er altijd een soort spanning in de lucht hangt. Het oude gevoel komt terug die de deelnemers vroeger tijdens het apenkooien hadden”, vertelt BRESS-instructeur Simon Soeters.

Zelf apenkooien
Eén keer in de twee à drie maanden wordt er geapenkooid bij BRESS. Dat is toegankelijk voor alle studenten. Je hoeft hier geen BRESS-lid voor te zijn. Simon: “Deze lessen zijn enorm drukbezocht. Ook omdat de heren dan mee mogen doen. We zijn dan met een man of vijftig aan het apenkooien. Dat is echt fantastisch.”

Marith Attasio

Wij zijn alleen bij het evenement Apenkooien geweest, omdat we het opvallend vonden dat er weer wordt geapenkooid en dat het deze keer voor vrouwen was. Dus vandaar alleen de foto van het apenkooien.

2018-05-22 13:02:20

shenkie

waarom zijn er dan geen foto's geplaatst van de bikini bootcamp :(

2018-05-22 12:29:09