Muizen teisteren Xplora Hogeschoollaan

Foto: PixabayGespot: muizen in Xplora aan de Hogeschoollaan in Breda. Schoonmaakdienst CSU gaat aanstaande zaterdag met zeven man Xplora van boven naar beneden grondig reinigen.

Afval en Xplora, het lijkt een oeverloos verhaal. En waar afval is, komen muizen. Schoonmaakbedrijf CSU is verantwoordelijk voor de schoonmaak van de ruimtes, maar: “Zij komen een keer per dag schoonmaken, als daarna nog studenten komen en hun spullen niet opruimen..”, laat Kitty van Teeffelen, contractbeheerder Diensteenheid ICT en Facilitaire Dienstverlening, open voor eigen invulling. “En de vloer kan ook niet elke dag gedweild worden.”

Van Teeffelen geeft aan dat medewerkers van Xplora ook in actie mogen komen: “Als zij zien dat studenten ’s avonds met een pizzadoos naar binnen lopen, mogen zij hen dan ook al aanspreken.” In het verleden is het vaker voor gekomen dat er ’s ochtends lege pizzadozen gevonden werden.

Eerder werd in de strijd tegen alle troep die studenten lukraak achterlaten het Instagramaccount Trash_Shaming in het leven geroepen. Het lijk erop dat zij voorlopig nog genoeg bestaansrecht hebben.

Stien

maan vandaag rook de onderste verdieping helemaal naar tosti's. Die worden daar gemaakt door personeel dat niet bij de bieb hoort. Zo willen de muizen wel komen.

2018-09-07 15:58:24

X

De overstap van avond- naar dag-schoonmaak: "enkele jaren geleden, maakt de schoonmaak veel beter zichtbaar en levert onbewust een stimulans om je correct te gedragen"

2018-09-06 15:09:31