Boeken zoeken in donker Xplora Breda? ‘Een incident’

Deeltijdstudenten die vorige week na 17 uur nog een boek wilde lenen in Xplora, stonden in het donker. ‘Een incident’, zegt Josje Knoop, coördinator van het team Kennismanagement.

Voortaan kunnen studenten op de Hogeschoollaan in Breda zelf hun boeken lenen én inleveren bij Xplora. Voorheen kon dat laatste, net als op de andere locaties van Avans, alleen maar bij een baliemedewerker. “Nu we de boekencollectie verplaatst hebben naar de begane grond, zijn we ook overgegaan op andere manieren van dienstverlening”, legt Knoop uit. “Een onderdeel daarvan is inderdaad dat studenten zelf hun boek weer inleveren.”

Er is dus ’s avonds geen baliemedewerker meer aanwezig in Xplora op de Hogeschoollaan. Met de Diensteenheid ICT en Facilitaire Dienst zijn afspraken gemaakt over het toezien op het feit dat er geen studenten meer in Xplora zijn als het gebouw sluit.

Licht uit
Een gevolg daarvan is dat vorige week na 17 uur de lichten op de begane grond uitgingen en een groep deeltijdstudenten met behulp van hun telefoon boeken heeft gezocht. “Dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn, voortaan blijven de lichten gewoon aan”, zegt Knoop.

Voorlopig is de Hogeschoollaan de enige Avanslocatie waar studenten zelf boeken inleveren. “We zijn het hele proces nog aan het optimaliseren. Pas daarna bekijken we op welke manier we het op de andere locaties gaan doen.”

W*M

klinkt wel leuk net zweinstein alleen dan met telefoons inplaats van een stok een zwiep en lumos-maxima!

2018-11-15 22:14:02