Student-ondernemer: Avansstudent verkoopt verplaatsbare minihuisjes

Avansstudent Arjan van de Watering doopt met zijn bedrijf Guwa Container Homes zeecontainers om tot woonruimte. “Ik zag hoe de vraag op de huizenmarkt het aanbod overschaduwde en wilde daar een oplossing voor vinden.”

Sinds kort is Arjan officieel de trotse eigenaar van Guwa Container Homes. Zijn op maat gemaakte woningen zijn makkelijk te vervoeren. “Als de woning niet meer nodig is op desbetreffende locatie, dan kunnen we hem heel makkelijk transporteren”, vertelt de vierdejaarsstudent Commerciële Economie. “Dat past goed bij een duurzame economie.”

De wooncontainers bieden volgens Arjan een oplossing voor het huizenprobleem en zijn ook nog gemaakt van duurzaam materiaal. Ze zijn groot genoeg voor twee personen en voorzien van slaapkamer, toilet en een keuken.

Alternatief wonen
Arjan kwam twee jaar geleden op het idee voor de alternatieve woningen. “Ik liep stage bij Hopmans Wonen in Bergen op Zoom. Ik zag hoe de vraag op de huizenmarkt het aanbod overschaduwde en wilde daar een oplossing voor vinden.” De student verdiepte zich in containerwoningen en rook snel kansen. Met een zeecontainer kun je alle kanten op, ontdekte Arjan. Of het om tijdelijke woningen gaat of iets serieuzers, waarbij mensen permanent in een container wonen: het kan allemaal met deze woonvorm.

De student heeft twee compagnons die meehelpen met de marketing en sales en huurt acht freelancers in per project om de container te verbouwen. Arjan levert de woningen op maat. Kopers kunnen zelf bepalen wat voor huis ze willen en in welke kleur. Guwa Container Homes richt zich nu nog voornamelijk op bedrijven en particulieren, maar ook de overheid en bijvoorbeeld woningcorporaties of ontwikkelaars kunnen bij de startup terecht.

Ctrl-C + Ctrl-V

Beste Arjan van de Watering, twee jaar geleden kwam je blijkbaar op het idee tijdens je stage bij Hopmans Wonen in Bergen op Zoom. Misschien loont het eens om een bezoekje te brengen aan Sustainer Homes in Utrecht.

2018-12-05 18:53:33