Grote netwerkstoring bij Avans inmiddels voorbij

Avans wordt geteisterd door een grote netwerkstoring. Dit verhindert het inloggen op onder andere het intranet, Avans.nl en andere applicaties.

De helpdesk vermoedt dat de storing voortkomt uit Surfspot, de server waar alles van Avans op draait.

Degenen die met een eigen laptop werken, hebben vooralsnog wel toegang tot sommige applicaties. Weliswaar beperkt.

Op storing.avans.nl staat aangegeven dat het nog niet bekend is wanneer de storing wordt opgelost. “Er wordt hard gewerkt aan een oplossing.”

Update
De storing die vanochtend in het netwerk van Avans plaatsvond is verholpen. Alle applicaties werken weer.

Hans-Peter

www.surfspot.nl is de webwinkel van SURF. Studenten en medewerkers van Avans kunnen daar voordelig software kopen, maar om SURFspot nu de schuld te geven van de storing, dat gaat me wat ver.

2019-01-28 10:32:24

Peter

We hebben bij Avans plm 500 servers Merel, dus de zinsnede "de server waar alles van Avans op draait." is wat kort door de bocht :-p

2019-01-21 12:45:44