Vieze toiletten en rommel op de vloer tijdens open dag

De open dag is in Breda niet helemaal vlekkeloos verlopen. Medewerkers die op zaterdagochtend het pand aan de Hogeschoollaan binnenliepen, troffen een vies gebouw aan.

“De toiletten waren niet schoongemaakt, het wc-papier lag op de grond”, vertelt een medewerker. “In de kantine was het ook een rotzooi. Op de vloer lagen plastic zakjes en etensresten.” Juist op een dag dat Avans zich op zijn best wil presenteren, gaat het mis.

Bart Wouters is locatieverantwoordelijke voor de Hogeschoollaan tijdens de open dag en zag ook dat er “niet voldoende was schoongemaakt.” Voor verdere informatie verwijst hij door naar de Diensteenheid ICT en Facilitaire dienst (DIF). “Daar lag de opdracht om het pand schoon te maken voor de open dag.”

“Sinds januari werkt Avans met een nieuwe afvalinzamelingspartij”, laat DIF via de persvoorlichter weten. “Zij hebben geen goede inschatting gemaakt van wat er nodig is tijdens een open dag. DIF neemt dit serieus en spreekt deze week met de afvalinzamelingspartij om hen te wijzen op het overeengekomen kwaliteitsniveau.”

Druk
Het was druk tijdens de open dag. Op de Hogeschoollaan kwamen maar liefst 5.777 bezoekers zich oriënteren. Avansbreed was dit 21.515, een stijging van ruim 26% ten opzichte van vorig jaar.

P

Mensen, het ligt echt niet aan de schoonmakers zelf. Het is de afspraken en het management van de schoonmakende partij. Ik begreep dat we tegenwoordig kwaliteit meten dmv de 'optisch schoon' methode...maar of dat zo is...?

2019-02-11 16:02:23

B

Wat een onzin dat dit aan een nieuwe inzamelingspartij zou liggen!! Ik werk hier voor het derde jaar -helaas tot op heden het schoonste jaar van de drie- en het is altijd een rotzooi en de wc's zijn simpelweg ranzig (kies je topping).

2019-02-07 09:40:14

trash_shaming

Deel Avans trash ook met ons :-) we leven nog.

2019-02-07 09:36:42

insider

Tja...waar zitten DMCS en DIF in Breda? Niet meer op de Hogeschoollaan, maar in de Bijster. Ik heb genoeg gezegd.

2019-02-06 22:06:49

Stefan

En er nu maar op vertrouwen dat dit niet uiteindelijk op het bordje van de hardwerkende (met name) schoonmaak- dames wordt neergelegd in de vorm van kritiek, sancties of nog hogere werkdruk.

2019-02-06 18:06:36