Na 25 september geen mondkapjes meer op school

Foto: Anna Shvets via Pexels

Op hogescholen, universiteiten, mbo’s en middelbare scholen hoeven vanaf 25 september geen mondkapjes meer gedragen te worden. Dat maken demissionair minister-president Rutte en minister De Jonge naar verwachting vanavond bekend tijdens een persconferentie.

Al eerder lekten verschillende versoepelingen uit. Anderhalve meter afstand houden hoeft straks niet meer. Ook mag je weer naar evenementen zoals festivals en concerten. Is een evenement binnen, dan mag niet meer dan driekwart van de zaal gevuld worden.

Stappen kan nog steeds maar tot twaalf uur ’s nachts. Ook discotheken en clubs mogen weer open, maar moeten om middernacht sluiten. Om naar binnen te mogen moet je een coronatoegangsbewijs laten zien. Daaruit blijkt dat je twee keer gevaccineerd bent, negatief getest of pas hersteld van corona.

In het openbaar vervoer en in taxi’s blijven mondkapjes wel verplicht. Op stations en bij bus- en tramhaltes hoeven ze niet meer gedragen te worden.

Hugo de Prikpooier

Oh Haaaaans!!!! De besmettingen uit de test die niet gemaakt is om te testen gaan misschien weer stijgen laten we vooral niet werkende mondkapjes dragen die niet werken!!! Sluit elkaar op en negeer elkaar vooral Hans doe dat nou!!!

2021-09-16 11:29:37