Avansstudenten zijn echte Willy Wonka’s

management prijs maxDrie studenten Bedrijfseconomie in Breda hebben donderdag bewezen dat ze een chocoladefabriek kunnen runnen. Ze wonnen er zelfs een speciale prijs mee.

Met de game The Chocolate Firm moesten studenten van Nederlandse hogescholen en universiteiten doelen stellen aan het runnen van een chocoladefabriek. Wie aan het eind van de game het dicht bij zijn doelen was gekomen, won een beker en de mogelijkheid tot een stageplek bij het VCMB, het Verbond van Credit Management Bedrijven.

Andere interesses
Youri van Elsland, Boudewijn Schouls en Jim Mercx zijn de vierdejaarsstudenten Bedrijfseconomie die de prijs in ontvangst mochten nemen. Jim Mercx is trots op de prijs. ‘Het is gaaf om te winnen.’ Toch gaan de studenten niet in op de aangeboden stageplekken. ‘Het was een leuke, leerzame ervaring, maar onze interesses liggen toch in een ander gebied van de bedrijfseconomie.’

Credit management
Het VCMB wil de bekendheid van credit management stimuleren en professionaliseren
onder hogescholen en universiteiten in Nederland. De prijs is uitgereikt tijdens de speciale CreditExpo, een beurs waar verschillende bedrijven die zich met credit management bezighouden verzamelen.

Onderstaand filmpje vertelt meer over The Chocolate Firm game.

Foto: website VCMB