Tilburgse Avanstuin open voor vluchtelingen

tuin-tilburg-max Een deel van de tuin van Avans tussen het Avansgebouw en het voormalig belastingkantoor aan de Professor Cobbenhagenlaan wordt opengesteld voor vluchtelingen. Dat gebeurt op verzoek van het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA).

In het voormalig belastingkantoor aan de Cobbenhagenlaan worden sinds een half jaar bijna vijfhonderd vluchtelingen opgevangen. Deze noodopvang blijft voorlopig beschikbaar tot december 2016. Vooral voor de kinderen is het fijn dat vanaf dit weekend een buitenruimte beschikbaar is om activiteiten te organiseren.

Afspraken
Avans en het COA hebben afspraken gemaakt over het gebruik van het terrein. Zo mag er geen overlast zijn voor omwonenden of voor studenten van de hogeschool. Het COA houdt toezicht op het naleven van de afspraken. Voor Avansdocenten en -studenten die interesse hebben om de opvanglocatie eens van binnen te bekijken, biedt het COA aan om rondleidingen te verzorgen.