Allereerste Bossche Kroegentocht: ‘We werden overspoeld met aanmeldingen’

Vierhonderd deelnemers en vijf kroegen helemaal vol: de allereerste Bossche Kroegentocht vorige week donderdag, georganiseerd door Studance Events en s.v. Animoso, kun je gerust een succes noemen. De kroegentocht sprong daarmee in het gat van het HBO Intro Festival én zette Den Bosch weer iets meer op de kaart als studentenstad.

“Donderdag werden we overspoeld met berichtjes van studenten die nog mee wilden doen. We hebben een stop op de ticketverkoop gezet”, vertelt Lucas Schuiling, één van de initiatiefnemers. Extreme chaos ondanks de grote zoektocht naar extra kaarten bleef uit. “Maar een man of tien kwam toch nog aanzetten zonder kaartje en shirt. Die konden helaas niet mee.”

[double_images][/double_images]

Gat
Het idee voor een grote kroegentocht in de Bossche binnenstad bestond al langer bij s.v. Anomiso. Zodra ze hoorden dat het Bossche HBO Intro Festival dit jaar niet aansloot op de introductieweek van Avans, wisten ze: “We moeten het nu gewoon doen!” Ze sloegen de handen in een met Studance Events, die de laatste twee kroegen van de tocht regelden. Lucas: “Het was een goede samenwerking.”

Zó op de kaart
Alle deelnemers kregen een blauw shirt met op de voorkant een opdruk Bossche Kroegentocht en achterop een aantal kroegnamen. “Niet te nadrukkelijk iets van Animoso, Studance of Avans. We wilden het echt zo op de kaart zetten: als Bossche Kroegentocht.”

Volgende editie
De eerste editie smaakt naar meer: ”Als het introfestival volgend jaar weer een gat laat vallen, willen we het weer organiseren, maar wel voor nog meer mensen. Duizend man ofzo, dat zou mooi zijn.”