Opvallend: Avansstudenten willen vooral betere koffie

Enig idee wie de grote baas is van Avans en wat er allemaal bij die functie komt kijken? Het gros van de studenten niet. Het social-team van Avans maakte een video en vroeg studenten: wat zouden jullie doen als jullie de baas waren? Opvallend, veel studenten kwamen niet verder dan het regelen van “betere en betaalbare koffie.”

De beste stuurlui staan aan wal en commentaar leveren op Avans gebeurt regelmatig. Maar als puntje bij paaltje komt, wat zou jij doen als je de baas van Avans bent? Heb je enig idee hoe je een hogeschool met 13 locaties en meer dan 30 duizend studenten moet leiden?

Het is weer tijd om de opleiding en Avans zelf op diverse vlakken te beoordelen middels de Nationale Studenten Enquete (NSE). Beslissingen over alles binnen en rondom Avans worden niet door zomaar iemand gemaakt. Om eens te polsen wat studenten zelf zouden doen als baas van Avans, trok het social media-team met een camera op pad. En daarbij ontvingen zij veelal triviale zaken als antwoord. Van “gratis koffie” tot “op de bank zitten en flink cashen.”

FYI: Avans heeft een College van Bestuur, bestaande uit Paul Rüpp, Diederik Zijderveld en Jacomine Ravensbergen. Deze drie bazen staan het roer van de hogeschool. En, in tegenstelling tot de triviale zaken in de video, houden deze drie grote bazen zich met best belangrijke dingen bezig. Zoals de toekomst van Avans en alles dat daarbij komt kijken. Van de gebouwen tot het totale financiële plaatje. Zodat Avans nog lang studenten kan opleiden.

A

@Joyce, Ik denk dat het een redelijk antwoord is. Als je geen idee hebt wat er allemaal bij komt kijken, dan begin je met een klein probleem zoals de koffie. Ik vind jouw visie niet HBO waardig, zonder kennis van zaken de hoogste positie bekleden.

2019-02-28 10:14:39

Joyce Willemsen

Ik verbaas mij dat de visie van HBO studenten schijnbaar niet verder reikt dan hun kopje koffie. Zegt dat iets over het nu niveau van studenten of de lesstof die ze aangeboden krijgen? Ik zie op gebied duurzaamheid en kosten nog al wat verbeteringen.

2019-02-27 15:42:57