Student-ondernemer: ‘Ik verdien meer dan mijn ouders samen’

Met VT-entertainment verzorgt Teun Verschuren (19), tweedejaarsstudent ondernemerschap & retailmanagement in Breda, activiteiten voor jong en oud. Vrijgezellenfeestjes met een twist, kinderfeestjes op locatie en teamuitjes in de buitenlucht. Het kan allemaal geregeld worden.

Terwijl klasgenoten vooral lol trapten na schooltijd, zocht tiener Teun naar een gat in de markt. “Ik merkte dat verjaardagsfeestjes steeds gekker en groter werden. De jarige ging niet meer koekhappen, maar lasergamen of quad rijden. Dat kost natuurlijk bakken met geld.”

Teun struinde het internet af, op zoek naar onder meer lasergamesets. Hij vond Chinese fabrieken, waar hij feestgerei voor een klein prijsje opkocht. Hij wilde betaalbare feestjes aanbieden. Op z’n 15de begon hij met lasergamen en Wie is de mol?  Hij ging verjaardagen van kinderen af met de benodigde feestspullen en verliet het feestje pas als alle kinderen moe maar voldaan neerploften voor friet.

‘Afgelopen jaar steeg de omzet van mijn bedrijf met 150 procent’

Omzet
Na een paar jaar kinderfeestjes besloot hij dat hij zijn doelgroep flink wilde uitbreiden. Van 5 tot en met 65 jaar, ze moesten allemaal terecht kunnen bij Teun. Gesprekken met een boekhouder en de Kamer van Koophandel volgden en alles werd tot in de puntjes uitgezocht. Zo ontstond VT-entertainment in 2015. Afgelopen jaar steeg de omzet van zijn bedrijf met 150 procent. ,”Dat was boven mijn doelstelling, dus ik ben heel blij”, vertelt Teun, glunderend van trots.

Zijn inkomen wisselt, maar maandelijks houdt Teun minimaal 2500 en vaker 4000 euro over. “Ik verdien meer dan mijn ouders samen.”

Bubbel Bal
Wie VT-entertainment inhuurt, is er in elk geval van verzekerd dat het teamuitje of de familiedag niet gewoontjes wordt. Een van de meest geliefde activiteiten die de student aanbiedt, is Bubbel Bal. Een hilarische sport waarbij spelers zich in een grote, met lucht gevulde bal moeten wurmen en alleen hun onderbenen en voeten kunnen gebruiken om te voetballen. De bal is tegelijkertijd een stootkussen, wat het extra leuk maakt om tegen andere spelers aan te botsen.

Personeelsuitje
Al zijn andere activiteiten zijn ook net een tikkeltje anders dan de bekende spellen. Zoals het fenomeen Dart Voetbal en Kantel Kubus. Vaak rijdt Teun zelf naar het feestje, om alles af te leveren en soms ook zelf op te zetten. De meeste aanvragen krijgt Teun van supermarkten. Teun brengt lasergamesets naar een filiaal, waar 60 tot 80 medewerkers na sluitingstijd als personeelsuitje gaan lasergamen in de supermarkt. “Met twee uur begeleiding van ons.”

Nooit stappen
Het succes van de jonge ondernemer komt hem niet aanwaaien. Teun is naar eigen zeggen ‘zeven dagen per week, elk uur van de dag’ bezig met zijn eigen bedrijf. Hij erkent dat het hem soms moeite kost om de juiste balans te vinden. “Als ik ‘s avonds in bed lig, ben ik vaak nog steeds van alles aan het regelen. Mensen zien alleen mijn successen, maar daar betaal ik een hoge prijs voor, omdat ik altijd ‘aan’ moet zijn. Ik ben sowieso geen feestbeest, maar soms baal ik wel dat de groei van mijn bedrijf ten koste gaat van mijn sociale leven. Ik kan eigenlijk nooit stappen.”

De student steekt andere jonge ondernemers graag een hart onder de riem. “Neem een werktelefoon en probeer zo goed mogelijk je werk- en privéleven gescheiden te houden. Als ik een terrasje pak met vrienden, kan ik er altijd nog voor kiezen om mijn werktelefoon thuis te laten. De grens tussen privé en werk is heel belangrijk. Ik merk zelf dat ik die beter moet bewaken.”

Teun Verschuren is een van de 25 topondernemers van Avans. Meer interviews over de top 25 beste student-ondernemingen lees je hier.