Genomineerden Avans Innovatieprijs bekend

De solarboot en de Vrijwilligersacademie zijn twee van de zes genomineerden voor de Avans Innovatieprijs 2014. Tijdens de Onderwijsdag op 10 april wordt bekend gemaakt welke academie of diensteenheid de prijs wint.

Net als vorig jaar worden er op 10 april twee innovatieprijzen uitgereikt. De jury bepaalt welke inzending vanwege haar waardevolle bijdrage aan Avans Hogeschool de juryprijs verdient. De publieksprijs gaat naar de innovatie met de meeste stemmen van medewerkers en studenten. Aan beide prijzen is een bedrag van 1.000 euro verbonden.

De genomineerden voor 2014 zijn:
De solarboot: AvansSoleil. Binnen dit project werken studenten van verschillende opleidingen samen aan een duurzame boot.

De Vrijwilligersacademie, een scholingsweek voor duizend vrijwilligers. De week, die afgelopen jaar voor het eerst plaatsvond, is een coproductie van Zorg- en Welzijnsinstellingen in ’s-Hertogenbosch en Academie voor Sociale Studies Den Bosch. De samenwerking vergroot de deskundigheid van vrijwilligers, studenten en professionals.

Het Multidisciplinaire Afstudeer Atelier, een innovatieve manier om het afstuderen beter, slimmer en betaalbaar te organiseren. Er vindt een koppeling plaats tussen onderwijs, onderzoek en ondernemen. Zo verbindt het atelier studenten, docenten en ondernemers, interne en externe actoren.

De Rally, in dit project komen twee innovaties samen. Versteviging van toetsing en toetskwaliteit en het toepassen van kennis op het gebied van hersenontwikkeling. Twee ontwikkelingen voor het onderwijs, waarbij de principes van Brein & Leren structureel worden toegepast.

Op reis door organisatieland, studenten werken hierin aan een actueel probleem op het gebied van organisatieontwikkeling. Zij volgen geen lessen, maar vormen een zelfstandig en zelfsturend onderzoeksteam. Zij onderzoeken eerst de vraag en kiezen zelf een analyse en verandermodel, dat past bij de context en het probleem van de organisatie. Tenslotte werken ze een advies uit en presenteren dat.

Het Intercultural Learning Lab van de Avans School of International Studies (ASIS). Docenten van ASIS delen hierin hun ervaringen over het werken met studenten en collega’s in een internationale en interculturele setting met elkaar.

Wie kies jij?
Op 17 maart presenteren de zes genomineerden zich aan de jury tijdens een pitch. Na afloop kiest de jury de winnaar van de juryprijs, die tijdens de Onderwijsdag bekend wordt gemaakt. De filmpjes die onderdeel zijn van de pitch worden op 18 maart openbaar gemaakt. Vanaf dat moment kun je stemmen op je favoriete innovatie, tot op de ochtend van de Onderwijsdag.

De innovatie met de meeste stemmen wint de Publieksprijs. Door je stem uit te brengen kun jij dus mede bepalen wie er met de wisselbokaal van de Publieksprijs vandoor gaat plus 1.000 euro aan prijzengeld.

De Onderwijsdag van 10 april wordt gehouden in Congrescentrum 1931 in Den Bosch.