Nooit meer bierkratten onder je tafelpoten

Geen geld om statafels te huren voor je afstudeerfeestje? In plaats van bierkratjes onder de tafelpoten van je eetkamertafel te schuiven, heeft vierdejaarsstudent Bedrijfskunde MER Maurice Dijkstra de Partyleg bedacht.

Maurice stond twee jaar geleden op een feestje gezellig rond de tafel te kletsen. De eettafel was op bierkratjes geplaatst, zodat iedereen er makkelijk omheen kon staan. De student bedacht dat er vast wel iets eleganters uitgevonden kon worden om een tafel makkelijk tot statafel om te toveren.

‘Eerste prototype was echt lelijk’
‘Ik dacht dat dit wel eens een gat in de markt kon zijn. Ik ben verschillende prototypes gaan maken. De eerste versie sloeg echt nergens op. De poten waren lelijk en van slecht materiaal.’ Zeven prototypes verder is de Partyleg klaar en in vijf kleuren en drie maten te bestellen. Maurice laat de poten door een leverancier maken. Bang dat je tafel te zwaar is voor de Partyleg hoeft niet. De poten kunnen een tafel tot wel tachtig kilo houden.

De Bedrijfskunde MER-student heeft grote ambities. Zo hoopt hij zijn product ook in Amerika aan de man te brengen. ‘Op al die huisfeesten die ze daar geven, moet het toch ideaal zijn om je tafel op te hogen.’ Hij wil dit mogelijk maken door een crowdfundingproject dat in juli van start gaat.

Partyleg animation from Partyleg on Vimeo.

Bart Jespers

Lekker bezig Maurice! Gaat vast en zeker een mooie toekomst worden met je product!

2015-06-22 12:16:17

student

Ik zou nog steeds een tafelhoes toepassen want deze poten zijn ook niet mooi te noemen :)

2015-06-22 11:42:51